علی حصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین امسال برداشت محصول از هر هکتار 60 تن بوده است که نسبت به سال گذشته 2 تن در هکتار افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: کاهش قیمت پیاز در اواخر سال گذشته و خسارت به کشاورزان سبب شد سال جاری حدود 100 هکتار اراضی این محصول به کشت چغندر قند اختصاص و مقدار تولید نیز حدود 50 هزار تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه عیار پایه چغندر قند 14 است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول نیز کاسته می شود، افزود: پیش بینی میانگین عیار چغندر قند جوین برای امسال 17.5 است.
حصاری اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع تامین آب و تداوم پدیده خشکسالی، کشت نشایی چغندر قند برای نخستین بار با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان در سطح هشت هکتار اجرا شد.
وی یکی از مشکلات چغندرکاران جوین را صف های طولانی کامیونها در تحویل این محصول به کارخانه قند شهرستان دانست و افزود: در چنین شرایطی این کارخانه باید پذیرش چغندر سایر استانها و شهرستانهای دیگر را کاهش دهد.
سطح زیر کشت چغندر قند در جوین چهار هزار هکتار است. این شهرستان 12 هزار بهره بردار کشاورزی در بخش های باغداری، دامپروری و طیور دارد.
پارسال 190 هزار تن چغندر قند از کشتزارهای شهرستان جوین برداشت شده بود.
جوین در فاصله 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.