حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه در نشستی پیرامون موضوع جلب مشارکت های مردمی در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: مشارکت مردمی در حوزه اشتغال در نیمه امسال اندک و 2 میلیارد و 720 میلیون ریال، معادل 2 درصد از کل هزینه ها، کمکهای نقدی مراکز دولتی و خیریه های استان بود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اعتبارات تخصیص داده شده برای تثبیت اشتغال مدددجویان به حدی بوده که فقط توانسته ایم 654 نفر از جمعیت هدف را زیر پوشش حمایت های بیمه ای قرار دهیم که البته این به علت محدودیت در اعتبارات مشوق های بهزیستی است.
وی موفق ترین روش اشتغالزایی در بهزیستی را اشتغال کارفرمایی یا جذب اعتبار بیمه سهم کارفرما خواند و گفت: به همین منظور برگزاری همایشی تحت عنوان 'همت عالی' با هدف گسترش دامنه جلب مشارکت های غیردولتی بویژه در حوزه اصناف به منظور اشتغالزایی برای مددجویان در سال جاری پیش بینی شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تعداد موسسات خیریه زیر پوشش این نهاد در سطح استان را 286 موسسه ذکر و بیان کرد: میزان کمکهای مراکز دولتی و خیریه ها به مددجویان بهزیستی در 6 ماهه امسال در بخشهای نقدی، غیرنقدی و خدماتی 379 میلیارد و 834 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: این کمک ها در بخشهای مسکن، اشتغال، دارو و درمان، امور آموزشی، تربیتی و ورزشی، ازدواج و جهیزیه، مواد غذایی و پوشاک و وسایل خانگی، ساخت، تعمیر و تجهیز و سایر موارد بوده که سهم اشتغال، مسکن و تامین جهیزیه از این کمکها هر کدام 2 درصد بوده است.
وی ادامه داد: کل جمعیت هدف تحت پوشش بهزیستی استان 467 هزار و 449 نفر است که از این تعداد 126 هزار و 381 نفر در روستاها ساکن هستند اما هم اینک سه هزار و 888 نفر از مددجویان روستایی فاقد مسکن هستند.
وی بیان کرد: منابع مالی در موضوع کمک به تامین مسکن در روستاها در قالب 'خانوار دارای حداقل 2 عضو معلول' به صورت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ 200 میلیون ریال و پرداخت کمک بلاعوض طبق تفاهم نامه چندجانبه به مبلغ 180 میلیون ریال برای هر خانوار است.
وی اظهار کرد: منابع مالی در موضوع کمک به تامین مسکن برای خانوارهای عادی روستایی شامل تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ 200 میلیون ریال و پرداخت کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مبلغ 100 میلیون ریال برای هر خانوار است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشکلات موجود در ساخت مسکن روستایی برای مددجویان شامل نداشتن زمین رایگان، نداشتن ضامن کارمند برای استفاده از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی (عدم همکاری بانکهای عامل در خصوص اخذ سفته های زنجیره ای به عنوان وثیقه) و همکاری نکردن دهیاری ها برای صدور پروانه رایگان طبق قانون معافیت مددجویان است.
پوریوسف اظهار امیدواری کرد که بتوان مشکل تامین مسکن مددجویان روستایی را از طریق تسهیل دریافت وام از بانکها و اختصاص زمین رایگان برای ساخت از طریق فرمانداریها برطرف کرد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.