محمد عجمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حدود 34 هزار تبعه افغان مقیم خراسان رضوی که برای پیاده روی سفر عتبات ثبت نام مقدماتی کردند 21 هزار نفر اقدام به تکمیل مدارک و پرداخت هزینه سفر نمودند.
وی ادامه داد: تاکنون برای 19 هزار نفر آنان دفترچه اقامت و روادید سفر به عراق صادر و تحویل شده و بقیه هم طی دو روز آینده تحویل و تمامی این اتباع افغان تا سه روز مانده به اربعین حسینی اعزام می شوند. پارسال 25 هزار تبعه افغان از خراسان رضوی به سفر عتبات همزمان با ایام اربعین حسینی اعزام شدند.
او گفت: تا دیروز 14 آبان 9 هزار تبعه افغان به صورت ترانزیت از افغانستان به مقصد عراق عازم شده اند. پیش بینی می شود امسال بین 20 هزار تا 25 هزار نفر از اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق از ایران عبور کنند.
وی افزود: این زائران از مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شده و بعد از زیارت بارگاه منور رضوی و استراحتی 24 ساعته در مشهد عازم خوزستان و مرز شلمچه شدند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: ی عنوان کرد : در مشهد روزانه برای چهار هزار نفر از زائران افغانستانی ورودی به استان و مشهد ظرفیت اسکان و اقامت تدارک شده و بعد ازاستراحت عازم عراق می شوند.
وی افزود: به زائران افغانستانی که فاقد یکی از روادیدهای جمهوری اسلامی ایران یا عراق باشند به هیچوجه اجازه عبور داده نمی شود.
او همچنین گفت: برای پذیرایی از این زائران دو ایستگاه صلواتی بزرگ از سوی ستاد مردمی اربعین مهاجران افغان مقیم استان یکی در مرز دوغارون و دیگری در مرز شلمچه فعال شده و به خوبی کار ساماندهی این زائران را در مرز انجام می دهند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.