سید جواد حسینی روز شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این برنامه رشد اقتصادی سالانه در خراسان رضوی 8،7 دهم درصد است.
وی در ادامه به رویکرد دانشگاههای نسل سوم اشاره و بیان کرد: این دانشگاهها نیروی انسانی مساله محور تربیت می کنند که سبب ایجاد اشتغال، توسعه دانش بنیان و کارآفرینی در جامعه می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی جامعه پیوند دانشگاه با صنعت و تولید می باشد. این رویکرد در دانشگاههای فناوریهای نوین نمایان است.
وی گفت: دانشجویان آینده سازان جمهوری اسلامی هستند که از طریق تشکلهای دانشجویی و انجمنهای علمی و فرهنگی سبب رشد علمی جامعه و مشارکت اجتماعی نظامند می شوند.
حسینی بر نقش دانشگاهها در رفع مشکلات جاری کشور تاکید و بیان کرد: شبکه ای از دانشگاههای مشهد با حضور رووسای آنها، محققان و مسئولان استانداری خراسان رضوی راه اندازی و ماموریت بررسی و رفع مسائل اساسی استان به دانشگاهها واگذار شده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی مشهد نیز با احصا نیروهای انسانی، دانش آموختگان دانشگاههای استان و شناسایی ظرفیتها پیوند دانشجویان و بازار کار را فراهم کرده است.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به مشکلات دانشگاه نوپای فناوریهای نوین سبزوار اشاره و بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تجهیز آزمایشگاههای این دانشگاه بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می شود.
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با 800 دانشجو در 6 رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.