استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از علیرضا رشیدیان در دیدار با جمعی از از تولیدکنندگان نقره در این استان گزارش داد: شناسنامه دار کردن مصنوعات نقره و طلا گامی موثر در برندسازی در این حوزه است.
وی افزود: موضوع مهم دیگر این حوزه طراحی است لذا باید به منظور افزایش کیفیت و رقابت پذیر کردن مصنوعات داخلی در حوزه طراحی سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد.
استاندار خراسان رضوی یکی از بهترین مزیتهای استان را همجواری با افغانستان در حوزه واردات سنگهای خام قیمتی و صادرات سنگهای تراش خورده و مصنوعات ذکر و بیان کرد: اگر مشکلات تولید با در نظر گرفتن ملاحظات صنعت، مردم و دولت رفع و اعتماد لازم از طرف سرمایه گذاران به دولت ایجاد شود این امر رشد اقتصادی را نیز به همراه دارد.
همچنین در این دیدار از نخستین 'شناسنامه الکترونیکی شناسایی و رهگیری مصنوعات نقره با قابلیت ثبت مشخصات سنگ، مصنوع، کد تولیدکننده و پیگیری برخط' رونمایی شد.
طی امسال تاکنون در چارچوب برخورد با باندهای کلان قاچاق مصنوعات نقره در خراسان رضوی و کشف نیم تن مصنوعات نقره قاچاق در مشهد، کارگاههای تولیدی موجود تقویت شده و کارگاههای جدیدی نیز در این صنعت شکل گرفت که منجر به اشتغالزایی برای افزون بر 100 نفر در این حوزه شده است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.