سعدالله نصیری قیداری شامگاه سه شنبه در تجمع جوانان حامی دولت تدبیر و امید در ستاد دکتر روحانی در زنجان افزود: دولت یازدهم در شرایطی سکان اداره کشور را در اختیار گرفت که تورم کشور تا 40 درصد افزایش یافته بود در حالی که امروز این نرخ به کمتر از هشت درصد رسیده است.
وی یادآورشد: ارتقای رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به هفت درصد با نفت و سه درصد بدون نفت، به تنهایی گویای عمق تلاش های انجام شده در سطح کشور و به دست دولت یازدهم است.
نصیری قیداری اظهار کرد: دستیابی مجدد کشور به خودکفایی گندم و پرداخت 147 میلیارد ریال هزینه برای خرید تضمینی آن، ثمره حمایتی است که دولت از کشاورزان انجام داده است.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: ایران در سال 91 و 92 به طور مشترک، هشت هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم پرداخت و این رقم در سال 93 به 47 هزار میلیارد ریال و در سال 95 به 147 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت تدبیر و امید، اداره کشور را بر عهده گرفت، کشور هفت هزار تریلیارد ریال بدهکار بود در حالی که این دولت طی چهار سال گذشته علاوه بر پرداخت سه هزار تریلیارد ریال از این بدهی، به واریز 2.5 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی که در سال 92 خالی بود، موفق شده است.
نصیری قیداری تاکید کرد: برای ارزیابی عملکرد دولت، همین موفقیت های اقتصادی که مورد تایید هر اقتصاددانی در سراسر جهان است، کافی به نظر می رسد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به تعاملات بین المللی دولت یازدهم و توافق برجام اشاره کرد و کمترین ثمره آن را لغو 6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران برشمرد.
وی برجام را ثمره تیزهوشی و درایت رهبری در اجازه دادن برای انجام مذاکره ها خواند و مذاکره موفقیت آمیز ظریف را موجب نشان دادن ایرانیان به عنوان افرادی هوشمند و صلح دوست برشمرد.
نصیری قیداری تصریح کرد: برجام نشان داد که ایران کشوری نیست که در دنیا یک چهره خشن ایجاد کند و همین توافق توانست جمهوری اسلامی را از ذیل منشور هفت سازمان ملل خارج کند.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به اجرای طرح تحول سلامت در کشور به دست دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم قدم بزرگی در افزایش تجهیزات بیمارستانی، ساخت و سازمان، توسعه بیمه ایرانیان و کاهش هزینه های درمانی برای پوشش همگانی خدمات بهداشت و سلامت برداشت.
وی افزایش میزان فروش نفت و سهم ایران در اپک را از دیگر موفقیت های چشم گیر دولت یازدهم برشمرد و اضافه کرد: در دولت قبل، علاوه بر آنکه هر بشکه نفت بیش از 110 دلار فروخته می شد، پول حاصل از فروش آن به دست بابک زنجانی ها و به شکل چمدانی حمل می شد و در عمل ثمره ای برای توسعه کشور نداشت.
نصیری قیداری افزود: این دولت با تمام وجود تلاش کرد تا بار دیگر کشور را بسازد، وضعیت اقتصادی را ساماندهی کند، زمینه ارتقای علمی و فرهنگی ایران را فراهم سازد و جمهوری اسلامی را با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی در جهان به جایگاه حقیقی خود باز گرداند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.