عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این راهپیمایی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: مشکل آمریکا با ایران هسته‌ای، موشکی و حقوق بشری نیست بلکه آنها از ایران مقتدر و باصلابت که فکر انقلابی اش در همه جا گسترش یافته است هراس دارند.
سید عزت الله ضرغامی افزود: سفارتخانه آمریکا در ایران سفارت نبود بلکه لانه جاسوسی بود که برای حفظ طاغوت و مقابله با مردم همه تلاش خود را انجام داد و بعد از پیروزی انقلاب هم به رویه ضدمردمی خود ادامه داد.
وی ادامه داد: موضوع درگیریهای قومی بلوچستان، خلق ترکمن، کردستان و تجزیه طلبیهای اول انقلاب که در گوشه های مختلف ایران رخ داد و هر کدام کافی بود تا یک حکومت را از بین ببرد همه از داخل سفارت آمریکا انجام می شد.
او گفت: دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی می خواستند یک حرکت نمادین انجام دهند و پیام خود را در مدت سه چهار روز به دنیا برسانند اما این حرکت ضدآمریکایی مورد تایید امام(ره) و استقبال افکار عمومی واقع شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی به مدت 444 روز اقشار مختلف مردم شبانه روز در مقابل لانه جاسوسی آمریکا تجمع می کردند و نمی گذاشتند آمریکاییها از آن خارج شوند.
وی ادامه داد: امام(ره) همیشه در مورد خطرات آمریکا تذکر می داد و همه را آگاه می کرد. دولت موقت به رهنمودهای امام خمینی(ره) نه تنها اعتنا نمی کرد بلکه در رفتار و سیاستهای خود با آمریکا هماهنگ بود و بعد از تسخیر سفارت هم این دولت استعفا داد.
او گفت: خیلی از کشورها هستند که قدرت هسته ای و موشکی دارند و کشورهایی نیز در همین منطقه وجود دارند که قبیله ای اداره می شوند و تاکنون یک انتخابات هم نداشته اند اما از همپیمانان نزدیک آمریکا هستند.
ضرغامی افزود: آمریکا دشمنی خود را با مردم ایران ثابت کرده است. نرمش قهرمانانه مورد نظری رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته ای نیز برای این بود که بدعهدی آنها معلوم شود.
وی تنها راه مقابله با تحریمهای دشمن را تکیه بر تولید ملی و توان داخلی ذکر و بیان کرد: حضور پرشور دانش آموزان و جوانان در راهپیمایی 13 آبان تداوم راه شهیدان و بیمه گر راه آینده است.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای 9 بندی با مضمون محکوم کردن اظهارات ترامپ، دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، حمایت از مظلومان و تاکید بر حفظ وحدت قرائت شد که مورد حمایت شرکت کنندگان قرار گرفت.
راهپیمایی روز 13 آبان ماه در مشهد با حضور اقشار مختلف بویژه دانش آموزان از میدان بسیج تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. راهپیمایان شعارهای 'ما ملت بصیریم ذلت نمی پذیریم، این سند زنده انقلاب است سازش با آمریکا محال است، نصر من الله و فتح القریب مرگ بر آمریکای مردم فریب، ما پیروان حیدریم جان برکفان رهبریم و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل' سر دادند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.