مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در جریان این برنامه گفت: این عملیات همزمان با 800 نقطه کشور در این شهر انجام شد. عملیات از مرکز توزیع(دیسپاچینگ) کنترل و فوریتهای برق مشهد مدیریت و در پایان مشخص شد تجهیزات برق اضطراری این مراکز در زمان قطع برق عملکردی مطلوب دارند.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می‌ شود که با اجرای آن می ‌توان از خسارتهای مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و نیز تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. ششم لغایت دوازدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
علی سعیدی افزود: در این چارچوب برق مراکز سوخت رسانی، بیمارستانها، بانکها، برخی مراکز اجرایی نظیر استانداری و فرمانداری، نیروی انتظامی، شرکتهای حمل و نقل، صدا و سیما، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ آب مشهد به منظور حصول و اطمینان از کارکرد مناسب سامانه برق اضطراری راس ساعت 9 امروز دهم آبان قطع و بعد از 20 دقیقه مجددا وصل شد.
وی ادامه داد: در این نقاط 100 نفر در قالب گروههای عملیاتی اتفاقات و توزیع برق مشهد مستقر شده و همکاری لازم را انجام دادند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پنجمین روز هفته پدافند غیرعامل با عنوان 'جامعه سالم و مقابله با تهدیدات نوین' نامگذاری شده است. پایه رشد پایدار همه جوامع مبتنی بر انرژی است و صنعت برق پایه اساسی توسعه کشور تلقی می شود.
سید جواد حسینی افزود: به همان میزان که این انرژی در توسعه کشور نقش آفرین است حفاظت و حراست از همین صنعت به ویژه در مواقع تهدید اهمیت دارد و برگزاری همزمان این رزمایش در 800 نقطه کشور نیز نشانگر اهمیت آمادگی صنعت برق در برابر تهدیدات است.
وی گفت: شرکت توزیع برق مشهد با مدیریت، ساختار نرم افزاری و سخت افزاری مناسب در این خصوص موفق عمل کرده است.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد یک میلیون و 460 هزار مشترک برق دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.