این اداره کل روز دوشنبه به نقل از حمید صالحی گزارش داد: پیرو گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر صید پرندگان شکاری و نگهداری آن در یک منزل مسکونی ماموران یگان حفاظت محیط زیست از محل بازرسی کرده و این پرندگان را که درشرایط نامناسب داخل کارتن نگهداری می شدند ضبط نمودند.
وی افزود: با توجه به نبود مالک خانه و اظهارات همسر وی مبنی بر اینکه پرندگان از فرد دیگری خریداری شده اند تحقیقات انجام و محرز شد که متخلف شب گذشته دو بهله پرنده شکاری دیگر نیز داشته اما آنها را به فرد دیگری تحویل داده و بر این اساس شواهد گویا بود که متهم با چگونگی شکار و صید پرندگان شکاری آشنایی کامل دارد.
او گفت: بر این اساس برای متخلف پرونده تشکیل و جهت تعقیب قضایی به واحد حقوقی ارجاع شد. پرندگان نیز برای تیمار و قرنطینه به مرکز تیمار پرندگان شکاری در طرقبه شاندیز انتقال یافتند.
حذف گونه های پرندگان شکاری از چرخه اکوسیستم افزایش چشمگیر در جمعیت جوندگان را سبب می شود و پیرو آن کشاورزان مجبور به استفاده از انواع سمها برای دفع جوندگان می شوند. همین سموم و آفتکشها به تدریج در محصولات کشاورزی نفوذ کرده و باعث آلودگی آن و ایجاد انواع بیماریها در انسان شده لذا سلامتی عمومی را به مخاطره می افکند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.