محسن مومنی شریف، پنجشنبه در حاشیه معارفه رئیس جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فارسی زبان شعر و ادب فرهنگ غنی این مرز و بوم است و حوزه هنری انقلاب اسلامی حمایت از این زبان را وظیفه خود می داند.
وی گفت: همه ایرانیان و هرکس که به این زبان تکلم می کند وظیفه دارد از این زبان پشتیبانی کند تا گسترش یابد و به شکوه گذشته خود برسد.
رئیس حوزه هنری خاطر نشان کرد: هر جا زبان فارسی را تقویت کردیم زودتر به اهدافمان رسیدیم و دشمنان این موضوع را فهمیده اند. الان در همسایگی ما افغانستان مبارزه شدیدی وجود دارد که این زبان گسترش پیدا نکند.
مومنی در خصوص برنامه های جدید این نهاد درباره زبان فارسی ادامه داد: استانهای مرزی با کشورهای همسایه مراوداتی دارند لذا برای این استانها که گرداگرد کشور را فراگرفته اند، برنامه های متناسب با هر منطقه برنامه ریزی کرده ایم.
وی حمایت از استادان و ادیبان فارسی زبان در کشورهای همسایه را بخشی از این برنامه ها اعلام کرد و گفت: برای انجام این فعالیتها به تازگی دبیرخانه فعالیتهای بین المللی مراکز حوزه هنری در این نهاد تاسیس شده است.
رئیس حوزه هنری اظهار داشت: در ایام پیاده روی اربعین 15 گروه نمایشی از حوزه هنری در کشور عراق و مرزهای کشورمان به 2 زبان فارسی و عربی به اجرای برنامه می پردازند. اجرای این نمایشها با دو زبان در راستای اهداف ذکر شده حوزه هنری است.
مومنی اضافه کرد: هشت گروه در داخل کشور عراق و در مسیر پیاده روی به زبان عربی اجرای نمایش دارند و هفت گروه دیگر نیز به زبان فارسی در مناطق مرزی و کشور عراق اجرا دارند که از استان خراسان رضوی چهار گروه نمایشی به این سفر اعزام می شوند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.