به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: استانداران، فرمانداران، مسئولان و متخصصان باید به میان مردم و روستاها بروند و با شناسایی استعدادها و رفع موانع، بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: در جذب سرمایه گذاران اولویت نخست باید جذب سرمایه گذاری داخلی باشد و همچنین نباید از ظرفیت روستاها به عنوان خاستگاه اقتصاد مقاومتی غافل شد.
وی گفت: باید با حمایت از تولیدات روستایی زمینه توانمندسازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها را فراهم نمود.
امام جمعه سبزوار با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا افزود: ناراحتی ترامپ به خاطر شکست سیاست های آنها در خاورمیانه و کشورهای اسلامی است.
وی اظهار کرد: آمریکا با جنگ افروزی در کشورهای اسلامی در پی ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی بود اما رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم آن را خنثی کردند.
وی گفت: داعش دست پرورده آمریکا در راستای تامین مطامع آنها در خارمیانه بود که با تدابیر و قدرت نمایی سپاه پاسداران رو به انزوا رفت و نقشه های ترامپ و هم پیمانانش نقش بر آب شد.
حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه برخی مسئولان توافق هسته ای را پایان دشمنی غرب با انقلاب اسلامی می دانستند، افزود: پیمان شکنی آمریکا ثابت کرد نباید فریب دشمن را خورد.
وی با اشاره به صحبت های نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر این سخنان مطرح نمی شد بهتر بود.
وی با دعوت به وحدت، برادری و تقوا در سایه ولایت فقیه گفت: اختلافات قومی مربوط به عصر جاهلیت است و اکنون در نظام جمهوری اسلامی همه باید در یک صف واحد حرکت کنند.
امام جمعه سبزوار با اشاره به سابقه تشیع در سبزوار به عنوان دیار سربداران و عزت نیشابوریان در دیدار با حضرت امام رضا (ع) و حدیث سلسله الذهب افزود: این 2 شهر پیوند تاریخی و فرهنگی ناگسستنی با هم دارند.
وی اظهار کرد: سبزوار، نیشابور و همه شهرهای کشور به برکت اسلام، قرآن و انقلاب در کنار همدیگر هستند و باید از ایجاد اختلافات که سبب خوشحالی دشمن می شود، دوری کرد.
وی گفت: مسئولان اجرایی نیز باید در محافل و مجالس با دقت بیشتر صحبت کنند و نمایندگان مجلس نیز هیزم به آتش دشمن نریزند و رسانه ها هم مراقب باشند مباحث تفرقه انگیز را برجسته نکنند و در راستای الفت و برادری قلم بزنند.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.