سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی روز پنجشنبه در یادواره شهدای وحدت در مشهد افزود: ما نمونه عینی و تایید این مطلب را در هشت سال جنگ تحمیلی دیدیم، کدام ملی گرا در جبهه سینه سپر کرد؟
وی اظهار کرد: عاملی که موجب جان دادن شهدا بود اسلام بود و این عزت را اسلام اهل بیت (ع) به ما داد.
وی با تجلیل از مقام شهید شوشتری و دیگر شهدای وحدت با ذکر خاطراتی از تاثیر این شهدا بر هموطنان اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری با شهدا همراه می شوند که از جمله آنها شهید حججی است که ادامه دهنده راه شهیدان شوشتری، محمد زاده و برونسی می باشد.
سردار اسدی افزود: باید نگران خود باشیم که از این قطار پیاده نشویم زیرا شهدا منتظرند راهشان را ادامه دهیم.
در این مراسم استاندار خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ستادی و دستگاه های اجرایی این استان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم مشهد نیز حضور داشتند.
در پایان این مراسم استاندار خراسان رضوی با حضور بر مزار شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و مزار شخصیت های فرهنگی و سیاسی مدفون در این آرامستان و ادای احترام به مقام شامخ آنان با خانواده های معظم شهدا دیدار و گفت و گو کرد.
همچنین آئین وداع با پیکر شهیدان مدافع حرم سید علی حسینی و شکور احمدی در این مراسم برگزار شد.
پیکر شهید حسینی فردا (جمعه) در مشهد تشییع و به خاک سپرده می شود.
شهید مدافع حرم سید علی حسینی 36 ساله در 17مهر امسال در منطقه دیرالزور سوریه طی نبرد با نیروهای تکفیری و معارض سوری به شهادت رسید.
شهید نورعلی شوشتری متولد سال 1327 در روستای ینگیجه نیشابور و شهید رجبعلی محمدزاده متولد 1340 در روستای نوده بجنورد نیز 26 مهر ماه سال 1388 در حمله تروریستی به همایش سران طوایف و مردم منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، به شهادت رسیدند.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.