سرهنگ ستاد سیدمحمد احمدیان پور روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب هفته پدافند هوایی افزود: تجهیزات و تکنولوژی پدافند هوایی منطقه شمال شرق ایران نه تنها تهدیدی برای هیچ کشور نیست بلکه ابزاری برای برقراری امنیت در کشور و به ویژه در منطقه است.
وی اظهار کرد: امروز راهبرد حملات دشمنان بر اساس حملات هوایی چیده شده است و کشوری که بتواند در این امر پیشگام باشد می تواند دستاوردهای بهتری در نبردها داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نیز با لطف پروردگار و تکیه بر جوانان خود موفق به دستاوردهای بزرگ در این مسیر شده است.
وی گفت: آمریکا به عنوان دشمن درجه یک جمهوری اسلامی به دلیل بعد مسافت، مبنای تجاوزات خود را بر اساس حملات هوایی بنا نهاده است که ما نیز با مجهز کردن سیستم های پدافندی خود مانع زیاده خواهی های آمریکا و دست نشانده هایش شده ایم.
سرهنگ احمدیان پور افزود: بیشترین موفقیت ها در جنگ تحمیلی مربوط به عملیات هایی بود که در آن پدافند هوایی کشور حضور پررنگ داشت.
وی با اشاره به اقدامات پدافند هوایی اظهار کرد: این نیرو وظیفه کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام هر گونه شی ء پرنده مزاحمی را دارد که به قصد وارد کردن گزند وارد حوزه استحفاظی می شود.
وی گفت: سرعت زیاد از مهمترین شاخصه های نیروی پدافند هوایی است که در زمان بروز جنگ می تواند در کنار سایر قوا با وحدت یکپارچه علیه دشمنان به مبارزه برخیزد.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر نیز در تولید بسیاری از تجهیزات و تسلیحات به خودکفایی رسیده و تکنولوژی خود را به علم روز دنیا رسانده ایم.
سرهنگ احمدیان افزود: این نیرو بر تمام پروازهای منطقه نظارت دارد و حتی پروازهای مسافرتی را نیز رصد می کند.
براساس فرمان فرمانده معظم کل قوا در 10 شهریور 1387 با هدف تقویت جایگاه پدافند هوایی، این نیرو به عنوان نیروی مستقل تشکیل و از نیروی هوایی جدا شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.