محمدرحیم رهنما روز سه شنبه در دیدار با فرماندار خلیل آباد افزود: در راستای فراهم نمودن فضا برای ورود گردشگران، از احداث هتل آپارتمان ‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، موزه و اقامتگاه ‌های بوم گردی در شهرستان ها حمایت می‌ کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین بناهای قابل ‌واگذاری به بخش خصوصی نظیر آب ‌انبارها، کاروانسراها و رباط ‌ها شناسایی می‌ شود تا از طریق صندوق احیا برای احیا و بهره ‌برداری به این بخش واگذار شود.
وی با بیان اینکه رونق ‌بخش گردشگری و بناهای تاریخی ازجمله اهداف این سازمان است، گفت: طرح مصلای نماز جمعه خلیل ‌آباد نیز در شورای فنی استان مطرح می‌ شود.
فرماندار خلیل ‌آباد هم در این دیدار با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد گفت: 11اثر تاریخی ثبت ‌شده در فهرست آثار ملی در خلیل آباد وجود دارد.
مجتبی شاکری افزود: مسجد جامع یکی از آثار مزبور است که برای ایجاد فضای مناسب در آن به مساعدت و همراهی میراث فرهنگی استان نیازمندیم.
وی اظهار کرد: احداث مصلا در مسجد جامع خلیل ‌آباد و بهبود وضعیت بناهای تاریخی شهر کندر این شهرستان به عنوان یکی از مقصد های گردشگری نیز نیازمند همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان است.
وی با بیان اینکه 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 برای حوزه گردشگری خلیل‌ آباد تصویب شده است، گفت: ساخت پایگاه اطلاع‌ رسانی هم یکی از نیازهای شهر خلیل ‌آباد است که امیدواریم با مساعدت و همکاری میراث فرهنگی این امر محقق شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خلیل‌ آباد نیز گفت: بازسازی و ساماندهی بقایای تپه تاریخی کندر که مربوط به زمان طغرل و شامل 2 آب‌ انبار و حوض چهل پایه است نیاز به تامین اعتبار دارد.
حمیدرضا محمودی، ساخت مقبره عمیدالملک کندری را نیز یکی از نیازهای گردشگری شهر کندر عنوان کرد و افزود: با توجه به مکاتباتی که با فرهنگستان ادب فارسی انجام شده، این فرهنگستان عمیدالملک کندری را به ‌عنوان یک ادیب معرفی کرده که باید مجوزهای لازم از طریق دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برای ساخت آرامگاه وی اخذ شود.
شهرستان خلیل آباد در 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.