علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال کاشمر افزود: تاکنون 100 اختیار از سازمانهای مرکزی به سازمانهای استانی واگذار شده که این اختیارات به همین نسبت به مسئولان شهرستانی نیز واگذار می شود.
وی اظهار کرد: تلاش ما بر ایجاد 160 هزار شغل در استان است که در این راستا تا پایان امسال انتظار ایجاد 421 فرصت شغلی در کاشمر داریم.
وی گفت: در حوزه مجلس مشورتی بانوان نیز در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی شده و حضور بیش از هزار بانوی فرهیخته در این مجموعه در کمک و بهره گیری از ظرفیت بالقوه استان در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم موثر است.
رشیدیان افزود: بانوان در روستاها نقش محوری در اقتصاد خانواده دارند که در این حوزه باید از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: براساس آمارهای سرشماری پارسال به رغم اینکه بطور میانگین جمعیت روستایی در کشور هفت دهم درصد کاهش داشته است اما در استان خراسان رضوی این تعداد 6 دهم درصد افزایش داشته که این موفقیت بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه در راستای دولت الکترونیک حدود 1300 دهیاری در روستاها به شبکه دولت متصل شده اند، گفت: به دنبال این هستیم که روستائیان را از مراجعه به دستگاههای مرکزی در شهرها بی نیاز کنیم و نیازمندی های آنان از طریق دولت الکترونیک پاسخگویی شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه زیارت نیز هر چند طی سنوات گذشته برای تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز مشکلاتی داشته ایم اما تاکنون 30 میلیارد ریال به شهرستان کاشمر پرداخت شده و پنج میلیارد ریال دیگر نیز به تازگی اختصاص یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص این مبلغ اجرای طرح های زیارتی به ویژه پروژه حرم تا حرم که یکی از مهمترین پروژه های شهرستان کاشمر است سرعت بیشتری بگیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، معدن و صنایع دستی کاشمر توان فراوان دارد، از فرش کاشمر به عنوان یکی از برندهای معروف جهانی نام برد و گفت: باید روی این صنعت کارهای بسیار انجام شود تا این برند متناسب با نیازمندی های بازار ارتقا یابد.
رشیدیان افزود: سال گذشته به دلیل سرما خسارت های بسیار به باغداران وارد شد که برای رفع مشکلات و جبران خسارت ها تسهیلات ارزان قیمت و کمک به نهاده های کشاورزی اختصاص یافت و استمهال بدهی های بانکی آنان انجام شد.
وی اظهار کرد: کشور پاکستان مشتاق کشمش سبز قلمی کاشمر است و اگر بازارهای فعلی را حفظ کنیم و بازارهای جدید نیز پیدا کنیم، کشمش و محصول کشاورزی کاشمر با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن روی دست کشاورز و تولید کننده نمی ماند.
وی همچنین به تولید سالم و استاندارد و بسته بندی مناسب با شرایط بازار تاکید کرد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.