یحیی قاینی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نفوذ و گسترش جریانات شمالی سرد و به نسبت مرطوب کاهش محسوس دما در استان خراسان رضوی را از عصر سه شنبه تا اواخر هفته جاری به دنبال دارد.
وی بیشینه دمای امروز مشهد را 26 درجه سلسیوس عنوان و اظهار کرد: بیشینه دمای مشهد در روزهای آتی کاهش یافته و در روز پنجشنبه این هفته به 18 درجه سلسیوس می رسد.
وی بیان کرد: بر این اساس دمای حداقل در اوایل وقت روز چهارشنبه و صبح پنجشنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.
وی گفت: با توجه به کاهش دما توصیه می شود که گلخانه‌ داران، مرغداران و دامداران نسبت به تنظیم دمای محیط، همچنین کشاورزان بخصوص صیفی‌کاران، برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وزش باد از عصر امروز در مناطق مختلف استان شدت می گیرد که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته ادامه دارد.
قاینی پور ادامه داد: در این مدت وزش باد در برخی از نقاط استان همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود که این امر احتمال بروز خسارت را در پی دارد.
وی از افزایش ابرناکی و بارشهای رگباری به ویژه در نواحی شمال و شمال غرب خراسان رضوی از عصر امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.
فریمان با حداقل دمای 6 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 30 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.
در این مدت بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.