یحیی قاینی پور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی خراسان رضوی از عصر امروز 16 شهریور تحت تاثیر جریانات ناپایدار شامل افزایش ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید و در برخی نقاط شدید توام با گرد و خاک قرار می گیرد.
وی ادامه داد: پیامد این سامانه بارشهای رگباری توام با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال بارش تگرگ است که بیشترین حجم بارش طی فاصله زمانی عصر جمعه و تا قبل از ظهر روز شنبه بیشتر در نیمه شمالی و نواحی غربی خراسان رضوی پیش‌ بینی شده است.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به رگباری بودن بارشها احتمال ایجاد روان آبها، آب گرفتگی معابر و مسیلها به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی وجود دارد. بیشترین حجم بارشها در شهرستانهای باجگیران، درگز، کلات، ارتفاعات هزارمسجد و بینالود رخ خواهد داد.
وی افزود: وزش باد طی روزهای جمعه و شنبه در خراسان رضوی به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید و در پاره‌ای نقاط توام با گردوخاک پیش بینی شده است. برای روز شنبه نیز افت حدود پنج درجه ای دمای هوا نسبت به امروز پیش بینی شده است.
او بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 34 درجه سلسیوس اعلام و بیان کرد: بیشینه دما برای روز شنبه آتی 31 درجه سلسیوس پیش بینی شده و کمینه دما برای این شهر نیز بین 18 تا 19 درجه سلسیوس در نوسان است.
نیشابور با حداقل دمای 14 درجه سلسیوس و سرخس با حداکثر دمای 38 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند. بیشترین شدت وزش باد نیز از ایستگاههای هواشناسی تایباد، بجستان و باخرز با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.