یحیی قاینی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان استان از عصر امروز با عبور سامانه ناپایدار همراه با گسترش جریانات شمالی شاهد ورزش باد، ابرناکی هوا، بارش های پراکنده و کاهش دما خواهند بود و افت دما از فردا به تدریج محسوس و قابل توجه خواهد بود.
وی اظهار کرد: نفوذ این سیستم بر شدت وزش باد در استان می افزاید و از عصر امروز تا پایان هفته در اکثر نقاط استان بویژه نوار شرقی و نیمه جنوبی در ساعات بعدازظهر وزش باد گاهی شدید توام با گرد و خاک خواهیم داشت.
وی گفت: پیش بینی می شود اوایل وقت روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی به صفر و کمتر از صفر برسد.
قاینی پور افزود: پیش بینی ها حاکی از آن است که طی این مدت بارش های پراکنده به شکل رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف استان به ویژه شمال و غرب آن روی خواهد داد.
وی اظهار کرد: بر این اساس از اوایل روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در جاده های کوهستانی و نواحی کوهستانی استان تشکیل مه و کاهش دید افقی را خواهیم داشت.
وی با توجه به افت قابل توجه دما گفت: دارندگان گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها باید نسبت به تنظیم دمای محیط این واحدها اقدام نموده و کشاورزان به ویژه صیفی کاران برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم را فراهم کنند.
قاینی پور افزود: طی 24 ساعت گذشته کوهسرخ با حداقل دمای هشت درجه سلسیوس خنک ترین و سرخس با حداکثر دمای 36 درجه سلسیوس گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌ اند.
وی اظهار کرد: طی این مدت حداقل و حداکثر دمای شهر مقدس مشهد هم بین 13 و 31 درجه سلسیوس در نوسان بوده است.
وی گفت: بیشترین شدت وزش باد نیز از ایستگاه های هواشناسی سرخس و سبزوار با سرعت 36 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
1906 / 6053 خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.