مهدی قاسم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین علت کاهش سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان، افزایش سطح زیر کشت چغندرقند از 2 هزار به 2 هزار و 500 هکتار است.
وی اظهار کرد: چون محصول چغندرقند نیاز به آب زیاد داشته و از نظر آبیاری با کلزا در یک مدار قرار دارد لذا کشت کلزا کاهش یافته است.
وی گفت: در سال زراعی گذشته 860 هکتار از مزارع جغتای زیر کشت کلزا بود که به سبب سرمازدگی سطح برداشت به 345 هکتار کاهش یافت.
قاسم آبادی افزود: با این حال در این مدت این شهرستان با تولید 745 تن دانه روغنی کلزا، رتبه نخست تولید این محصول در استان خراسان رضوی را کسب کرد.
وی اظهار کرد: در راستای ترویج کشت کلزا و دانه های روغنی، چهار دستگاه ریزدانه کار یارانه دار به متقاضیان و رانندگان حرفه ای در جغتای داده شده است.
معاون جهاد کشاورزی جغتای گفت: اختصاص بسته های حمایتی شامل بیمه رایگان، تسهیلات بلاعوض خرید بذرکار، بذر یارانه ای، وام کم بهره، قیمت مناسب خرید تضمینی کلزا و ترویج کشت آن توسط کارشناسان، سبب رغبت کشاورزان به کشت کلزا شده است.
شهرستان جغتای دارای 52 روستا با 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و 9 هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.