سردار قادر کریمی روز پنجشنبه همزملن هفته نیروی انتظامی در 'همایش پلیس، امنیت و اصناف' افزود: می بایست با فرآیند مناسب نیروی انتظامی و اتاق اصناف همگام حرکت کرده و برای رفع خلاءهای موجود در ایجاد و حفظ امنیت تلاش کنند.
وی ادامه داد : واحدهای صنفی متخلف و فاقد مجوز فعالیت مشکلات امنیتی زیادی در جامعه ایجاد می کنند لذا باید این جلوی این نابسمانیها گرفته شود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: این فرماندهی حاضر است یک تیپ انتظامی را برای برخورد با تخلفات این حوزه و پاسخگویی به مطالبات صنوف در اختیار اتاق اصناف بگذارد.
وی در ادامه واحدهای اقامتی غیرمجاز را از دیگر معضلات کلانشهر مشهد ذکر و بیان کرد: در این واحدها تخلفات و فسادهایی رخ می دهد که زیبنده مشهدالرضا(ع) نیست.
سردار کریمی همچنین گفت: مقوله امنیت با توجه شرایط ویژه خراسان رضوی، وجود 28 شهرستان، قومیتهای مختلف و کلانشهر مشهد حیاتی ترین موضوع است. این استان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت که سه میلیون و 300 هزار نفر آن در مشهد زندگی می کنند و حضور سالانه 27 میلیون زائر به واسطه وجود بارگاه منور رضوی استانی بی بدیل است.
وی به وجود 57 درصد مراکز اقامتی کشور در خراسان رضوی و مشهد اشاره و بیان کرد: ایجاد امنیت کاری گروهی است و پس از ایجاد امنیت، با ورود نیروی انتظامی امنیت تثبیت می شود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی بر حفظ انضباط اجتماعی و ارتقای امنیت عمومی تاکید و بیان کرد: ارتباط بین نیروی انتظامی و اتاق اصناف مشهد و خراسان رضوی ارتباط قوی و محکم است. نیروی انتظامی ضابط است و باید برنامه ریزیهای لازم برای افزایش تعامل بین پلیس و اصناف برای برقراری امنیت با مشارکت مداوم صورت پذیرد.
پارسال واحد اجرائیات اتاق اصناف مشهد با همکاری نیروی انتظامی 21 هزار اخطار و هفت هزار و 500 رای پلمب برای واحدهای صنفی متخلف در مشهد صادر کرد.
به ازای هر 29 مصرف کننده در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد. جمعیت صنفی خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنفی کشور است. سهم صنوف تولیدی استان از بازار کشور 22 درصد است. 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند. در مجموع 218 هزار و 678 واحد صنفی در خراسان رضوی فعالند که 120 هزار واحد آن در مشهد استقرار دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد از این تعداد تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 26 شهرستان استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.
14 تا 20 مهر ماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.