مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی در این مراسم حمایت از اختراعات کاربردی و مورد نیاز جامعه را از سیاستهای بسیج علمی ذکر و بیان کرد: دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا نیز در همین ارتباط توسط نخبگان خراسانی ساخته شده است.
مجتبی تنها افزود: برای ساخت این دستگاه در مراحل مختلف تا مرحله تجاری سازی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه و با محصول نهایی آن هزینه 300 میلیون ریال تولید شد.
وی ادامه داد: در فرآیند تجاری ‌سازی، بهینه ‌سازی و صنعتی حمایتهای لازم را از این اختراع انجام دادیم. هم اینک 10 دستگاه از این محصول تولیدی آماده کار است و تا پایان سال 20 دستگاه دیگر تولید می‌شود و از سال آینده هم هم سالانه 60 دستگاه هوشمند بازیافت در مبدا تولید خواهد شد.
مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: برای رونق اشتغال دست تولیدکننده را باید بگیریم. اگر راه را باز کنیم و مسیر را نشان دهیم مردم از مسئولان جلوتر هستند.
سرهنگ محمد روحانی افزود: نقدینگی در دست مردم زیاد است باید آنها را به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم هر جا سرمایه های مردم را هدایت کنیم مردم مشتاق هستند و مردم جاهایی سرمایه گذاری می کنند که سود بالا داشته باشد. اگر نقدینگی را به مسیر درست هدایت کنیم مشکلاتی مانند پدیده و میزان بوجود نمی آید.

* بسیاری از کشورها زباله خشک وارد می کنند
طراح و مخترع دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا نیز در این مراسم گفت: ارزش مهم اقتصادی زباله های خشک در حدی است که به آن طلای کثیف لقب داده اند. در بسیاری از کشورها زباله خشک را وارد می کنند.
نصرالله فرامرزی ادامه داد: مدیریت پسماند و بازیافت زباله خشک از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و عدم نیاز به نفت و سرمایه کشور است به همین دلیل از سه سال پیش تصمیم به ساخت این دستگاه گرفتیم. دستگاهی که در قالب هشت درگاه به تفکیک کدهای بین‌المللی بازیافت ساخته شده است.
وی افزود: این دستگاه مجهز به سامانه پیشرفته پرک ‌کننده است و در همه اماکن شهری و روستایی و مراکز خدماتی و رفاهی امکان استقرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.