محسن ازغدی روز دوشنبه در نشست کارگروه زائران پیاده خراسان رضوی افزود: پیش بینی می شود در سال 1404 جمعیت زائران پیاده دهه پایانی صفر در خراسان رضوی به یک میلیون و 800 هزار نفر برسد.
وی به فعالیت 16 ساله جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با توجه به رشد سالانه زائران پیاده و سواره در ایام پایانی ماه صفر منظور نمودن ردیف بودجه مجزا برای این مهم در بودجه کشور ضروری است.
مدیرعامل جمعیت خدمتگزاران خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون از محل بودجه زائر برای این مهم هزینه می شود اما می بایست این جریان ردیفدار و جزو قوانین کشوری شود.
وی گفت: طبق پیش بینیها باید 600 هزار جای خواب و 500 ایستگاه صلواتی در جاده های خراسان رضوی به منظور اسکان زائران پیاده ایجاد شود. با توجه به نوسان دمای هوا دیگر نمی توان از چادر و حصیر برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده استفاده کرد. برای ساخت هر ایستگاه نیز حدود 60 میلیارد ریال بودجه نیاز است لذا باید در دولت و مجلس قوانین مربوطه به این امر لحاظ شود.
ازغدی همچنین به راه اندازی سامانه مردمی جهاد خدمت توسط شهرداری مشهد اشاره و بیان کرد: پارسال 80 هزار نفر در این سامانه برای خدمت رسانی به زائران در حوزه های مختلف نام نویسی کردند.
وی افزود: مشکل این سامانه عدم دادن مجوز به جمعیت زائران پیاده از ظرفیت مردمی این سامانه است و شهرداری مشهد به تنهایی از این ظرفیت استفاده می کند. باید تعیین تکلیف شود که ظرفیت این سامانه در اختیار همه دستگاههای مرتبط با زائران پیاده است یا تنها در انحصار شهرداری می باشد.
مدیرعامل جمعیت خدمتگزاران خراسان رضوی ادامه داد: همه باید از این ظرفیت به نحو احسن با نظارت شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی استفاده کنند.
پارسال در ایام دهه پایانی ماه صفر 299 هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور وارد مشهد شدند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.