ابراهیم تقی زاده روز شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: اختلاف و تفرقه بین اعضای شورا و شهردار خدمت رسانی مطلوب به مردم را دچار اختلال می کند.
وی گفت: جلسات متعددی برای انتخاب شهردار بیرجند برگزار شده و بازه زمانی سه ماهه از ابتدای شهریور تا آبان ماه مشخص شده است.
وی بیان کرد: در ابتدا قرار شد در 45 روز نخست این بازه زمانی شهردار منتخب معرفی شود که در این زمینه 30 مصادیق توسط شهروندان، بزرگان و افراد با تجربه در امور شهری و اعضای شورای شهر پیشنهاد و مطرح شد.
به گزارش ایرنا تقی زاده اظهار کرد: افراد منتخب برای شهرداری بیرجند مورد رای گیری قرار گرفت و تقلیل یافتند و در نهایت برای تبادل نظرات و دفاع از برنامه های خود به شورای شهر دعوت شدند.
وی ادامه داد: برای انتصاب شهردار بیرجند گزینه های بومی و غیر بومی پیشنهاد داده شد اما برخی به دلیل مشکلاتی از قبیل مستقر نبودن در شهر، مشکلات خانوادگی و غیره امکان پذیرش مسئولیت شهردار بیرجند را نداشتند.
وی یادآور شد: در حال حاضر پنج نفر به عنوان گزینه شهرداری بیرجند معرفی شده اند همچنین اگر در چند روز آینده فرد دارای صلاحیت و با تجربه ای معرفی شود و شورا از فرصت قانونی خود استفاده خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر ،آقایان رادنیا، کمیلی دوست، رونقی، بیجاری و حمیدرضا امینی گزینه دعوت شده به شهرداری هستند و عظیمی زاده و زهرایی نیز انصراف داده اند.
تقی زاده افزود: طولانی شدن روند انتخاب شهردار به دلیل تقویت و قدرت کار است لذا سعی شده با نگاه وسعت نگرانه نسبت به آینده شهر، افراد مورد نظر دعوت و به دفاع از برنامه های خود بپردازند.
وی گفت: تمامی افرادی که به عنوان کاندید به شورا دعوت شدند برنامه ها و دیدگاه های خوبی دارند بنابراین انتخاب نکردن به این معنا نیست که برنامه های این افراد قانع کننده نبوده یا انتظارات شورا برآورده نمی شود اما برای رعایت احتیاط و اتخاذ تصمیم بهتر باید از فرصت قانونی استفاده کرد.
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.