به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی، ابوالفضل شعبانی با اعلام این خبر گفت: با کشف این تعداد پرنده شکاری از 10 گروه غیرمجاز، 20 شکارچی متخلف در سطح استان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و اعمال قانون شده اند.
وی ادامه داد: متخلفان در شهرستان های مشهد، فریمان، سرخس، کلات، چناران، تایباد و سبزوار به دام افتادند که برخی از آنان از استان بوشهر به قصد زنده گیری پرندگان شکاری به استان عزیمت کرده بودند.
شعبانی در خصوص جرایم این متخلفان گفت: چهار بهله بالابان، 10 بهله دلیجه، 2 بهله پیغو که در فهرست پرندگان شکاری ارزشمند استان هستند از این متخلفان کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: 25 قطعه فاخته خاوری، چهار عدد پامسواکی و پنج قطعه کبوتر نیز که به عنوان طعمه برای زنده گیری پرندگان شکاری مورد استفاده متخلفان قرار می گرفت از کوخت های مکشوفه، جمع آوری شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به بازداشت تمامی متخلفان دستگیر شده گفت: مجموع ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی این متخلفان چهار میلیارد و 800 میلیون ریال است که متخلفان موظف به واریز جریمه یاد شده به حساب خزانه هستند و این موضوع از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان در حال پیگیری است .
وی با اشاره به اینکه از متخلفان چهار دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده، گفت: حدود 30 رشته تور و 10 دام شبچه و تعدادی ادوات شکار و صید نیز از آنان کشف و ضبط شده و در این راستا 10 کمینگاه زنده گیری پرندگان که به نام محلی کوخت شهرت دارد نیز در سطح استان شناسایی و تخریب شده است.
استان خراسان رضوی دارای 41 منطقه تحت حفاظت است که از این منظر بیش از 25 درصد مساحت استان تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست است.
5132/7496
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.