استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از سیدجواد حسینی در دیدار با سرکنسول عراق گزارش داد: مرحوم جلال طالبانی بزرگمرد اهل سیاست و مبارزه بود که 82 سال عمر پربرکت خود را در راه مبارزه برای مردم و کشور عراق سپری کرد.
وی مردمداری، مردم دوستی، انقلابیگری و روحیه انقلابی را از ویژگیهای بارز مرحوم طالبانی ذکر و بیان کرد: ساده زیستی، تعامل به ویژه با جمهوری اسلامی ایران، تلاش مستمر و همیشگی برای اصلاح امور به خصوص در تشکیل اتحادیه میهنی عراق و سایر عرصه های دیگر از جمله ریاست جمهوری عراق از دیگر ویژگیهای این مرد بزرگ بود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: یاد جلال طالبانی در تاریخ عراق ماندگار خواهد بود و مردم عراق هیچگاه خدمات او را فراموش نخواهند کرد.
جلال طالبانی متولد سال 1933 میلادی که سه شنبه گذشته در برلین آلمان درگذشت سال ۲۰۱۴ پس از یک دوره طولانی درمان در پی سکته‌ مغزی سال ۲۰۱۲ از سمت ریاست جمهوری عراق کناره‌گیری کرد. طالبانی نخستین رئیس جمهور غیرعرب در عراق بود که در سال ۲۰۰۵ میلادی پس از برکناری ساختار حکومتی بعث انتخاب شد. طالبانی همچنین رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق را بر عهده داشت.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.