احمد برادران روز شنبه در بازدید از شبکه دامپزشکی سبزوار افزود: نبود سامانه فاضلاب در کشتارگاه دام سبزوار باعث شده ضایعات حاصل از کشتار و عوامل عفونی به حوضچه‌های تعبیه شده خارج از محوطه کشتارگاه جاری شود. دفع و دفن غیربهداشتی پسماندهای کشتارگاه و لاشه ها عامل حضور حیوانات در مجاورت کشتارگاه و ایجاد مشکلات زیست محیطی شده است.
وی گفت: واگذاری زمین برای ایجاد کشتارگاه صنعتی فراهم است و در صورتی یک متقاضی پای کار بیاید تسهیلات و امکانات در اختیار وی قرار داده می شود.
فرماندار سبزوار افزود: جامعه سالم در گروی غذای سالم است. در صورتی که محصولات از مزرعه تا سفره به صورت ارگانیک باشد سلامت جامعه تضمین می شود.آموزش وسیع از مزرعه تا سفره نقش مهمی در ارتقای ایمنی غذا و محصولات کشاورزی دارد لذا نهادینه کردن تولید محصول ارگانیگ از طریق خانواده، آموزش و پرورش و آموزشهای همگانی در جامعه میسر می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار نیز گفت: 6 واحد داروخانه دامپزشکی و هفت واحد درمانی تحت نظارت شبکه دامپزشکی در این شهرستان فعالیت می کنند. ماهیانه 2 نوبت بازدید از این مراکز صورت می گیرد.
ولی الله جغتای افزود: برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماریهای دامی نیز مرحله نخست واکسیناسیون سراسری تب برفکی و بیماری طاعون نشخوارکننده برای دامهای سبک و سنگین اجرا شد.
کشتارگاه دام سبزوار به عنوان تنها مرکز کشتار فعال این شهرستان با مساحت 15 هزار مترمربع در فاصله یک کیلومتری شرق فرودگاه سبزوار قرار دارد. بیش از چهار دهه از فعالیت این مجموعه می گذرد و روزانه 150 راس دام سبک و 35 راس دام سنگین در سالن 400 مترمربعی آن کشتار می شود.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.