به گزارش ایرنا، این توافقنامه را دکتر 'مصطفی مهرابی بهار' رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانم دکتر 'اوتا فیزر' رئیس دانشگاه نیو اولم آلمان امضا کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: گستره این تفاهمنامه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانمندیهای مشترک جهت انجام طرحهای علمی و همچنین آموزش دانشجو است.
دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: تلاش بر این است که بیشتر همکاریها در حوزه تسهیلات تکمیلی و گسترش دوره های آموزش بین رشته ای نظیر مدیریت سلامت، اقتصاد سلامت و فناوری اطلاعات سلامت باشد.
وی ادامه داد: بر اساس این توافقنامه مقرر شد سرپرستی پروژه های کارشناسی ارشد و دکترا، برگزاری همایشهای مشترک و استفاده از امکانات آموزش از راه دور برای آموزش دانشجویان ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: منابع مالی مورد نیاز هر کدام از طرحها به صورت جداگانه مورد توافق قرار خواهد گرفت.
وی دانشکده های فعال در اجرای این توافقنامه را در مشهد شامل بهداشت، پیراپزشکی و پزشکی عنوان و بیان کرد: مدت اجرای توافقنامه تا سال 2020 میلادی است و در صورت رضایت طرفین و اجرایی شدن بندهای مورد تفاهم قابل تمدید خواهد بود.
دکتر محرابی بهار گفت: بر اساس این توافقنامه تبادل دانشجو و تبادل استاد در صورت تایید طرفین در آینده نزدیک امکانپذیر خواهد بود و این امر نیازمند تامین منابع مالی لازم است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور دارای 9 هزار دانشجو در رشته های مختلف است. دانشگاه نیو اولم در آلمان نیز چهار هزار دانشجو دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.