جواد شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روزها عده ای سودجو در قالب دفاتر غیرمجاز اقدام به تبلیغات گسترده در سطح خراسان رضوی و مشهد برای سفرهای زیارتی ارزانقیمت به سوریه و عتبات کرده اند که باید مردم در مقابل آنها هوشیار باشند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط سوریه، عزیمت به آن کشور تحت شرایط خاص امنیتی انجام می شود و این افراد هیچ مجوزی در این رابطه ندارند. این افراد متخلفان و کلاهبردارانی هستند که در دستگاه قضایی دارای سابقه می باشند.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حوزه سفر به عتبات عالیات نیز بحثی با عنوان سفر و خدمات ارزانقیمت نداریم زیرا هر سفر هزینه هایی مشخص برای اسکان و رفت و آمد زائران دارد که بر اساس نرخ متعارف محاسبه و به دفاتر مجاز زیارتی اعلام شده است.
وی افزود: مردم به هیچوجه به این متخلفان و تبلیغات اغواگر آنها اعتماد نکنند و فقط از طریق دفاتر مجاز زیارتی برای سفر به عتبات اقدام کنند.
شاد ادامه داد: مواردی بسیاری از افراد فعال در این مراکز غیرمجاز طی سالهای اخیر از مردم پول دریافت و فرار کرده اند یا زائران را برده و در مقصد رها نموده اند، آنها را بیمه نکرده اند یا به نوعی زائران بی هرمتی شده است.
وی گفت: هم اکنون بطور متوسط روزانه یکی دو شکایت از فعالیت این دفاتر غیرقانونی و کلاهبرداری آنها داریم که مردم خواستار پیگیری از ما که دستگاهی مجری در حوزه زیارت هستیم می باشند.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: پرونده های متعددی طی این مدت به دستگاه قضایی و امنیتی در همین ارتباط ارجاع شده و با توجه به اینکه این افراد و گروهها هیچ نشان و رسمیتی ندارند پیگیری قضایی آنها عموما به طول می انجامد.
وی ادامه داد: از این رو مردم هنگام ثبت نام سفرهای زیارتی هوشیارانه و با دقت نظر عمل کرده و از مجوز داشتن دفتر زیارتی مطمئن شوند.
270 دفتر خدمات زیارتی مجاز در خراسان رضوی فعالیت می کنند که بخش همده آنها در مشهد دایر هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.