قاسم طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرویس ‌دهی خط یک قطار شهری مشهد در روزهای تعطیل از ساعت هفت تا 22 و سرفاصله زمانی رسیدن قطار 12 دقیقه است که در روزهای هفتم و هشتم مهر سرفاصله زمانی رسیدن قطار به 6 تا هفت دقیقه رسیده و سرویس دهی این ناوگان با یک ساعت افزایش تا ساعت 23 ادامه می‌ یابد.
وی با بیان اینکه تاکنون 6 ایستگاه از 13 ایستگاه خط دوم قطارشهری مشهد از بلوار طبرسی تا میدان شهدا وارد مدار شده است، اظهار کرد: سرویس ‌دهی در این خط نیز از ساعت 6 تا 13 و فقط در روزهای غیر تعطیل انجام می شود که در روزهای هشتم و نهم مهر مصادف با روزهای تاسوعا و عاشورا سرویس‌ دهی این خط با 9ساعت افزایش از ساعت 6 تا 22 انجام خواهد شد.
وی گفت: برای تامین ایمنی عزاداران در این ایام ورود ادوات عزاداری نظیر طبل، علم و سایر ادوات به داخل ایستگاهها و قطار ممنوع است.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسیده و بطور میانگین روزانه 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد طی دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر از خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی می باشد.
روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بطور متوسط حدود چهار هزار هیات مذهبی در مشهد به عزاداری می پردازند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.