علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست ستاد 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' شهرستان بردسکن افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی 11 درصد است و 48 درصد بیکاران استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی با اشاره به موفقیت های این استان در حوزه اشتغال اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 درصد دانشجویان دانشگاه ‌ها بانوان هستند در تلاش هستیم ظرفیت اشتغال برای این قشر بیش از پیش فراهم شود.
وی با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی جوانان تحصیل کرده گفت: افزایش سطح آموزش فنی و حرفه‌ ای جوانان باید جدی تر پیگیری شود تا با ارتقای این سطح آموزش میزان بیکاری کاهش چشمگیر داشته باشد.
رشیدیان با اشاره به تخصیص 650 میلیارد ریال برای طرح ‌های اقتصادی و اشتغال ‌زا در روستاها طی 2 سال اخیر افزود: گرچه براساس سرشماری پارسال شاهد کاهش هفت دهم درصدی جمعیت روستایی در کشور هستیم اما با حمایت از روستاییان جمعیت روستاهای خراسان رضوی 6 دهم درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ظرفیتها و توان بخش کشاورزی استان و شهرستان بردسکن اظهار کرد: از این ظرفیتها می توان برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بهره برد.
وی گفت: کاهش برداشت آب‌ های زیرزمینی نیز موجب افزایش تولید در حوزه کشاورزی استان شده است.
رشیدیان با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از محصولات صادراتی استان از حوزه کشاورزی است، وجود مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی را از مشکلات اساسی در حوزه صادرات آنها ذکر کرد.
وی افزود: در حوزه صنعت و معدن نیز عقب ماندگی تاریخی در استان داریم که با تلاش ‌های صورت گرفته شهرستان بردسکن می‌ تواند به قطب تولید طلا و مس تبدیل شود.
وی 2 بانده کردن جاده بردسکن به خلیل آباد را از مطالبات مردم دانست و اظهار کرد: 70 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته که با فراهم شدن بودجه مورد نیاز مردم منطقه از راه مناسب بهره مند می شوند.
استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای برنامه ‌ها بر اساس تدبیر و به صورت عقلایی می‌ توانیم کارهای بسیار انجام دهیم.
فرماندار بردسکن نیز در این نشست گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه ‌گذار در معدن طلای این شهرستان 70 میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری شده و این طرح از پیشرفت 95 درصدی در تجهیز کارگاه برخوردار است.
برات علی نیا افزود: بر اساس مطالعات و اکتشافات انجام شده می توان از معدن طلای سه بندون بیجورد در منطقه کوهپایه ای این شهرستان سالانه بیش از 200 کیلو گرم طلا استخراج کرد.
وی اظهار کرد: این معدن ظرفیت اشتغال زایی بسیار در منطقه را نیز دارد.
وی گفت: امسال در این شهرستان برای هزار و 598 نفر فرصت کار و فعالیت ایجاد شده است.
بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.