محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات اشتغال بصورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و اقساط چهار ماهه توسط بانک های عامل پرداخت می شود.
وی یادآوری کرد: مبلغ تسهیلات با توجه به نوع طرح از 50 میلیون تا 200 میلیون ریال متغیر است و اعتبارات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی در سال جاری با عاملیت بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون، مهر ایران و پارسیان تخصیص داده شده است.
محمدی افزود: بر این اساس 170 نفر از مددجویان به بانکهای عامل معرفی شده و تسهیلات در دست اقدام جهت پرداخت است که در 6 ماهه اول امسال و با استفاده از منابع 36 گانه اشتغال تحقق یافته از قبیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، سرمایه کار، مشوق های بیمه ای، الگوی استاد و شاگردی و الگوی همیار زنان به تعداد237 نفر انجام گرفته است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با هدف تثبیت اشتغال های ایجاد شده در 6 ماهه اول سالجاری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 806 میلیون ریال تسهیلات بیمه کارفرمایی 371 مددجوی تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: طرح های معرفی شده به بانک های عامل باید از توجیه اقتصادی و فنی لازم برخوردار باشند و مددجویان با مراجعه به بانک های عامل و ارائه ضامن معتبر نسبت به دریافت تسهیلات بیمه کارفرمایی مراحل آماده سازی شغلی را طی کنند.
محمدی افزود: شرایط برخورداری از بیمه سهم خویش فرمایی درج مشخصات جامعه هدف در بانک اطلاعات مددجویان، آماده سازی شغلی جامعه هدف با رعایت قوانین، تائید شغل ایجاد شده برای جامعه هدف توسط کارآفرینان بوده و علاوه بر آن مدت پرداخت بیمه سهم خویش فرمایی حداکثر پنج سال است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: اعتبارات یادشده پس از ابلاغ بانک مرکزی و سازمان بهزیستی کشور به بانکهای عامل اعلام و در صورت تخصیص اعتبار از سوی بانک های عامل نسبت به معرفی معلولین و مددجویان اقدام می شود.
وی خاطرنشان کرد: آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و با در نظر داشتن منابع موجود، آموزشهای مختلف اعم از فنی و حرفه ای، مهارتهای کسب و کار، مهارتهای زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می بندند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.