سید قاسم موسوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف اصلی این مرکز در سالجاری افزایش کیفیت و اثر بخشی آموزش هاست که در این زمینه دوره های ضمن خدمت و بازآموزی برای مربیان فنی و حرفه ای شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به تعهد 388 هزار و 877 نفر ساعت آموزش این مرکز در سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از 35 درصد این تعهدات اجرایی شده است.
وی یکی از اهداف مهم مرکز فنی و حرفه ای قوچان را توانمند سازی و مهارت آموزی به روستائیان، عشایر و مناطق محروم دانست و گفت: در این حوزه 64 هزار نفر ساعت آموزش در سال جاری تعهد داریم که با همکاری دهیار و بخشدار نیاز سنجی در روستاها انجام و با توجه به نیاز افراد آموزش ها برگزار می شود.
موسوی افزود: دهستان هدف در این شهرستان طی سال جاری دهستان سولانه است که بیشترین آموزش ها در این حوزه در این دهستان خواهد بود.
وی در زمینه آموزش دانشجویی نیز گفت: 70 درصد از 35 هزار نفر ساعت تعهد امسال با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون محقق شده است.
وی ادامه داد: سطح علاقه مندی دانشجویان نیز به مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای افزایش یافته و استقبال خوبی از این آموزش ها می شود.
موسوی با بیان اینکه در مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید عباسی قوچان 40 حرفه در هشت کارگاه فعال به کارآموزان آموزش داده می شود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 استفاده کننده از بیمه بیکاری در این مرکز در دوره های مختلف مهارتی از 250 تا یک هزار و 90 ساعت آموزش دیده اند.
وی یکی از طرح های جدید این مرکز را طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ذکر کرد و افزود: این طرح همان آموزش استاد شاگردی در صنوف است که برای اولین بار در قوچان اجرا شد.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح آموزش ها بر اساس استانداردهای فنی و حرفه ای انجام می شود و کارفرما از بیمه کارآموز در تمام دوره کارآموزی معاف است.
وی ادامه داد: این طرح با مجوز 65 نفر از تیر ماه آغاز و تا کنون 9 نفر تحت آموزش هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه‌ های خبری و تصویری فعال است.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.