مهدی حسامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عکس های مزبور به صورت فایل دیجیتال و آنالوگ بوده و اغلب رنگی است که 80 درصد آنها مربوط به سالهای 1360 تا 1368 می باشد.
وی بیان کرد: عمده عکس های مربوط به دفاع مقدس از سوی ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) به آستان قدس رضوی اهدا شده و در مخزن عکس این سازمان به صورت ویژه از آنها نگهداری می شود.
وی گفت: موضوعات عکس های مزبور شامل اعزام و بدرقه رزمندگان، مناطق مختلف جنگی، تشییع پیکرهای شهدای دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مناطق جنگی و حرم مطهر رضوی، ادوات و تجهیزات نظامی، آموزش های نظامی برای رزمندگان است.
کارشناس مسئول مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حضور رزمندگان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و اعزام آنان به مناطق جنگی، کمکهای مردمی به جبهه، استقبال مردم از آزادگان، همیاری زنان در دفاع مقدس، برگزاری مراسم مذهبی قبل از آغاز عملیات در جنگ، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، فعالیت های آستان قدس رضوی در بازسازی مناطق خسارت دیده از جنگ را از دیگر موضوعات عکس های مزبور برشمرد.
حسامی افزود: از همه عکس ها نسخه پشتیبان تهیه شده و محققان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به مرکز اسناد آستان قدس رضوی و ارائه معرفی نامه معتبر طبق شرایط و آیین نامه خاص، از آنها استفاده کنند.
وی اظهار کرد: در مجموع بیش از 100 هزار قطعه عکس تاریخی و مناسبتی در این مرکز نگهداری می شود که عمده آنها به صورت وقف می باشد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.