محمدحسن واحدی روز چهارشنبه در نشست فعالان هیاتهای مذهبی کشور در مشهد به تصویب طرح جامع زیارت و بسته های اجرایی آن اشاره و بیان کرد: یکی از این بسته های اجرایی 'زیارت مبدا به مبدا' و دیگری 'طرح مهر درخشان' است.
وی ادامه داد: طرح مهر درخشان با محوریت آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا(ع) و بسیج برای زیارت اولیها اجرا شده تا این افراد در نمایندگیهای آستان قدس در استانهای مختلف ثبت نام کرده و سفری سه روزه به مشهد داشته باشند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در چارچوب طرح مبدا به مبدا نیز که ویژه زیارت گروهی اقشار مختلف است گروههای مختلف می توانند در قالب سامانه ای با همین نام در ایام غیرپیک برای سفر به مشهد اقدام کرده و از تخفیف 30 تا 50 درصدی بخشهای خدماتی و اقامتی بهره گیرند. 350 شرکت مشخص و تعیین شده اند که با هماهنگیهای صورت گرفته با استانها این سفرها را برنامه ریزی می کنند.
وی افزود: این اقدام در راستای فراهم کردن امکان زیارت عارفانه، آسان، ارزان، با کیفیت و ماندگاری بیشتر و تکریم زائر است. به تناسب شرایط اقشار و گروههای مختلف بسته های مختلفی هم برای آنان تعریف شده است.
واحدی ادامه داد: در قالب طرح جامع زیارت امروز 30 زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر رضوی توسط استانهای مختلف کشور در دست ساخت است. زمین و پروانه ساخت که بطور متوسط برای هر زائرسرا ارزشی معادل 100 میلیارد ریال دارد توسط خراسان رضوی تامین و در اختیار استانهای مختلف گذاشته شده است.
وی گفت: هر یک از این زائرسراها 400 نفر گنجایش دارند. آستان قدس رضوی هم در این راستا اقدام به ساخت زائرشهر کرده که مرحله نخست آن با ظرفیت چهار هزار و 500 نفر تکمیل و بهره برداری شده است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین راه اندازی رادیو زیارت و شبکه زیارت به صورت ماهواره ای در آینده ای نزدیک، از دیگر اقدامات برای توسعه و ترویج فرهنگ زیارت است.
سالانه 27 میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر می کنند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.