مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این مراسم گفت: این مدرسه با مشارکت اولیاء دارای دو کلاس با گنجایش 20 دانش آموز و هزینه 600 میلیون ریال ساخته شد. امیدواریم با ادامه این نوع طرحها به زودی مشکل کمبود فضای آموزشی در نیشابور برطرف شود.
وی ادامه داد: 70 هزار دانش آموز در 500 مدرسه شهرستان نیشابور تحصیل می کنند و سالیانه حدود سه هزار دانش آموز به این تعداد اضافه می شود.
مدیر آموزش و پرورش نیشابور به افزایش 63 درصدی ثبت نام در مقطع پیش دبستانی این شهرستان اشاره و بیان کرد: امسال سه کلاس در بطور کوتاه مدت در قالب کانکس برپا شده که یکی از دلایل آن افزایش ناگهانی تعداد دانش آموزان است.
وی ادامه داد: هم اینک 17 مدرسه ابتدایی و یک مدرسه مقطع متوسطه اول در نیشابور دونوبته هستند.تا پایان امسال 18 طرح عمرانی با زیربنای 12هزار و 480 مترمربع و 65 کلاس در این شهرستان بهره برداری می شود.

* راه اندازی سامانه ارتباط همزمان مدارس
قوامی نژاد همچنین از آغاز بهره برداری نخستین سامانه ارتباط اینترنتی بیسیم مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه کلاسهای مجازی فوق برنامه و آموزشی کنکور در یک آموزشگاه برگزار شده و بطور همزمان در سایر مدارس پخش می شود.
وی افزود: مرحله نخست طرح شبکه اتصال بیسیم مدارس با هزینه یک میلیارد و 500میلیون ریال و همچنین مرکز رشد فناوری آموزش و پرورش نیشابور با هزینه یک میلیارد و 400میلیون ریال اجرا شده اند.
مدیر آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: اجرای سامانه یکپارچه ارتباطی بیسیم سبب کاهش هزینه های مدارس در تمامی بخشهای حمل و نقل، تلفن، خرید نرم افزار و اشتراک اینترنت می شود.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.