دکتر علی اکبر درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه مراقبت های بهداشتی برای همه گروههای سنی شامل کودکان، میانسالان، سالمندان، مادران باردار، غربالگری افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیش فشاری خون، غربالگری سرطان های مختلف، آموزش مباحث تغذیه ای و سلامت روان از جمله خدمات بهداشتی ارائه شده در مراکز بهداشتی هستند.
وی اظهار کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای طرح تحول نظام سلامت از حدود یک سال گذشته آغاز شده است.
وی گفت: تاکنون ثبت اطلاعات هویتی 95 درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت انجام شده و چهار میلیون و 850 هزار نفر دارای پرونده الکترونیکی شده اند.
درخشان افزود: هم اکنون پرونده الکترونیکی سلامت بیش از 25 درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق مراجعه و پرکردن فرمهای مربوطه به طور کامل تکمیل شده و خدمات بهداشتی را از این طریق دریافت می کنند.
وی جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را چهار میلیون و 960 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: ثبت پرونده سلامت الکترونیکی برای تمام جمعیت زیر پوشش این دانشگاه به زودی محقق خواهد شد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.