علی رسولیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب 560 میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای کوچک و اشتغالزا در خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال بخشی از اشتغال برنامه ریزی شده از محل اشتغالهای خرد و کوچک و قسمتی هم از محل راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی، گردشگری و خدمات برنامه ریزی شده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای امسال در حوزه صنعت نیز بخشی از واحدهای بزرگ همچون صنایع فولاد بهره برداری شده که همزمان با ایجاد اشتغال، ظرفیت تولیدی استان را نیز در حد قابل توجهی افزایش داده است.
وی افزود: طرحهای فولادی با ظرفیت 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله که در آغاز دولت یازدهم در حد تحویل زمین بود هم اکنون بطور متوسط پیشرفت اجرایی بالای 70 درصد دارند و 2 واحد آن بهره برداری شده و سه واحد آماده افتتاح است.
رسولیان حجم سرمایه گذاری اولیه را در واحدهای فولادسازی خراسان رضوی پنج هزار و 260 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: هم اکنون این رقم به 45 هزار و 290 میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: در آغاز کار دولت یازدهم یک واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنسانتره و ظرفیتی معادل 900 تن گندله در خراسان رضوی نیمه فعال بود که ظرف سه سال اخیر به ظرفیت کامل رسیده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: واحد کنسانتره سنگان پارسال و واحد گندله فولاد مبارکه در این منطقه با ظرفیت پنج میلیون تن ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد. فولاد اپال پارسیان سنگان هم با ظرفیت پنج میلیون تن و واحد گندله سازی فولاد خراسان در نیشابور با ظرفیت 2.5 میلیون تن هم اکنون آماده بهره برداری هستند. فولاد پارس سبزوار نیز با ظرفیت 800 هزار تن تا نیمه دوم امسال تکمیل می شود.
وی افزود: بقیه واحدها هم تا انتهای امسال به انجام می رسند. از محل واحدهایی که امسال بهره برداری شده و یا آماده راه اندازی هستند چهار هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
امسال بر اساس برنامه ریزیها باید 160 هزار اشتغال در خراسان رضوی ایجاد شود. خراسان رضوی پارسال با ایجاد 100 هزار اشتغال 16 درصد از اشتغال ایجاد شده در سطح کشور را به خود اختصاص داد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.