به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در دیدار با محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت و منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یک هزار و 200 واحد صنعتی را در سال 95 مورد حمایت قرار دادیم و اگر این کار انجام نمی شد 40 تا 50 هزار کارگر در استان بیکار می شدند.
وی ادامه داد: با این اقدام خوب در سال گذشته موفق شدیم 22 هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم و نرخ بیکاری استان را از 12.9 در تابستان و بهار 94 کاهش داده و آنرا به 10.5 در بهار سال جاری برسانیم.
استاندار قزوین افزود: صادرات ما در سال گذشته برای اولین بار بیش از 2 برابر بهترین سالهای قبل از تحریم شد که عمده آن در زمینه شوینده ها، چیپس، مواد پلاستیکی، پلیمری، تخم‌مرغ و سیم کابل بوده است.
وی با اشاره به احیای بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه فعال تولیدی استان در سالیان اخیر، ادامه داد: در سال گذشته احیای واحدهای تعطیل شده کشاورزی و صنعتی مانند کشت و صنعت زیاران که از بزرگترین کشت و صنعت های کشور است را در دستور کار قرار دادیم و موفق شدیم 100 واحد کشاورزی و صنعتی تعطیل شده را راه اندازی کنیم که نقش موثری در تثبیت اشتغال استان داشت.
وی همچنین ادامه داد: همچنین واحد کنتورسازی که نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بدهکاری داشت با همکاری بخش های مختلف مدیریتی احیا شد و از بیکاری کارکنان آن جلوگیری به عمل آمد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمام تسهیلات اعطا شده به درستی در مسیر خود قرار گرفتند و در نتیجه یا به تثبیت اشتغال و یا افزایش تولید منجر شد و این ها مواردی هستند که باید به اطلاع مردم رسانده شود.
وی با بیان اینکه تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در طول سال طبیعی است و باید تلاش کرد تا زمینه کاری آنها را تغییر داد و دوباره آنها را احیا کرد، در پایان گفت:کسب و کارها و واحدهای تولیدی نیز مانند انسان مرگ‌ومیر داشته و اگر به موقع تجدید ساختار نکنند مثل انسان پیر شده و می میرند.
در سال 95 در استان قزوین حدود یک هزار و 200 واحد و طرح تولیدی استان قزوین 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند و به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.