علیرضا رشیدیان روز جمعه در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی 2 منطقه کم برخوردار مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مدیریت ارشد استان، جوان منطقه 'حر' بامنطقه 'سجاد' مشهد فرقی ندارد و هر 2 جوان این مملکت هستند و ما نسبت به هر دو وظیفه داریم و باید امنیت، آرامش و رفاه و امکانات ورزشی آنان را تامین کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به عنوان یک بحث پیشگیرانه و ضروری به آن توجه شود، مساله ورزش جوانان مناطق حاشیه شهر است که آستان قدس رضوی، ادارات آموزش و پرورش، سپاه، شهرداری، ورزش و جوانان و تمامی دستگاه های اجرایی باید از امکانات بالقوه ای که در حاشیه شهر دارند، به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند استفاده کنند.
رشیدیان افزود: مناطق حاشیه شهر مشهد دارای امکانات قدیمی و نیمه ساخته ورزشی متعددی است که باید این امکانات را با همکاری شهرداری، سپاه و سایر دستگاه های اجرایی بهسازی کرده و از آن استفاده بهینه داشته باشیم.
وی بیان کرد: در منطقه حاشیه شهر اراضی وجود دارد که متعلق به آستان قدس رضوی است و با توجه به منشور ابلاغی رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس در خصوص رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار، تولیت این آستان حتما به این مساله و تامین امکانات رفاهی برای مناطق حاشیه شهر مشهد توجه ویژه خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد نیز می تواند خانه های محلات را در منطقه حاشیه شهر مشهد به نحوی ساماندهی کند که جدا از اینکه خود جوانان برای پر کردن اوقات فراغت از محیط های ورزشی استفاده می کنند، از آنها برای استعدادیابی به منظور عضویت در تیم های استانی بهره گرفته شود.
رشیدیان اظهار کرد: مربیان مطرحی برای تیم های بزرگ استان مانند سیاه جامگان و پدیده فعالیت دارند که می توان از آنان برای استعدادیابی از بین جوانان بسیار توانمندی که در حاشیه شهر زندگی و در زمین های خاکی بازی می کنند، بهره گرفت.
وی افزود: اگر اداره ورزش و جوانان مسابقاتی در محلات با کمک شهرداری و سازمان های دیگر برگزار و زمینه رقابت و حضور مستمر در فعالیت های ورزشی را برای جوانان ایجاد سازد، مسلما این مهم به نفع سلامت حاشیه شهر و کاهش آسیب های اجتماعی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در بازدید امروز از امکانات ورزشی حاشیه شهر، به این نتیجه رسیدیم که نیازمند مدیریت عمرانی در این منطقه هستیم که مسئولان شهری در این بخش با توجه به نگاهی که به مساله پیرامونی شهر مشهد مقدس دارند، اعلام آمادگی کردند که در این حوزه ها، همکاری بیشتری داشته باشند.
رشیدیان اظهار کرد: مقرر شد با همکاری شهرداری و سازمان دیگر وضعیت عمرانی حاشیه شهر بهبود یابد، برخی مراکز ورزشی نیمه ساخته در این منطقه تکمیل شود، فضاهای قدیمی ورزشی بهسازی شود تا امکانات ورزشی در این منطقه در شان جوانان باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که با یک برنامه ریزی هدفمند، عقب ماندگی های مربوط به حاشیه شهر در حوزه ورزش جبران و شرایط مناسب تری برای ورزش جوانان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی به همراه جمعی از مدیران از اماکن ورزشی در حال ساخت مرحوم جعفریان در بلوار شهید آوینی و اماکن ورزشی شهید رجایی واقع در انتهای خیابان حر بازدید کرد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.