معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: به‌منظور احیای آئین‌های حسنه قدیمی و سنتی، جشن با شکوه خرمانان در سقز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، هیرش رضایی از برگزاری جشن خرمانان روز پنج‌شنبه 23 شهریورماه به میزبانی شهرستان سقز خبر داد و اظهار داشت: جشن با شکوه خرمانان در راستای احیای آئین‌های حسنه قدیمی و سنتی و معرفی آن به جوانان و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن خرمانان آئینی سنتی و مراسم شکرگزاری بوده که قدیم‌الایام از سوی کشاورزان و مردم روستاها در هنگام برداشت محصولات برپا شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: این آئین در گذشته‌های دور به منظور برداشت محصولات و قدردانی از نزول نعمت‌های الهی در بین مردم استان کردستان مرسوم بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این جشن و آئین یک کار فرهنگی است که در حال حاضر فراموش و خیلی کم‌رنگ شده لذا در صدد هستیم با معرفی و احیای مراسمات حسنه سنتی و قدیمی دوباره آن‌ها را زنده کنیم.

رضایی گفت: جشن با شکوه خرمانان با اجرای موسیقی هنرمندان فولکلور کردستان، آئین شکرگزاری خرمانان، نمایش ادوات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی و عذاهای سنتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم به‌همت انجمن همیار جوان روستایی سقز و همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، محیط زیست، جهاد کشاورزی، بخشداری زیویه، سرشیو، امام، مرکزی، دهیاری‌ها و شهرداری سقز برگزار می‌شود.

رضایی در پایان عنوان کرد: این جشن روز پنج‌شنبه 23 شهریورماه در روستای لگزی شهرستان سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.