مجید طاهرپور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 80 درصد این محصول تبدیل به کشمش شامل انواع سبز قلمی، دودی، طیفی، کالیفرنی(طلایی) و مویز و بقیه آن برای مصرف تازه خوری به شهرستانهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و نیز خارج کشور از جمله روسیه صادر شد.
وی انگور تولیدی خلیل‌آباد را شامل 23 رقم ذکر و بیان کرد: ارقام انگور مناسب تبدیل به کشمش شامل بی‌دانه مانند پیکامی و عسکری است. از ارقام دانه‌دار مانند سبز مال، ریش ‌بابا و رزقی نیز محصولاتی نظیر طیفی و مویز تهیه می ‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد همچنین به مشکلات انبارداری و صادرات اشاره و بیان کرد: باید در زمینه فرآوری، تولید و بسته‌بندی جدید کشمش و مورد پسند بازارهای جهانی چاره‌ای اندیشیده شود.
وی همچنین به وجود پنج واحد بهداشتی سورت و بسته‌بندی کشمش در خلیل آباد اشاره و بیان کرد: این جوابگوی حجم تولید بالای کشمش در این شهرستان نیست. تخصیص تسهیلات بانکی جهت ساخت بارگاه بهداشتی نیاز است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز 27 روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل 32 هزار نفر ساکن روستاها هستند. 85 درصد مردم شهرستان خلیل آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند. خلیل‌آباد با شش هزار هکتار تاکستان انگور نیمی از حجم تولید این محصول را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.