محمدابراهیم بهبودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال و آگاهی کشاورزان از اجرای سامانه های نوین آبیاری با توجه به تاثیر آن در مدیریت مصرف آب قابل توجه است. البته هنوز 200 هزار هکتار دیگر از کشتزارهای خراسان رضوی قابلیت اجرای این سامانه ها را دارد که طی برنامه ریزی اجرایی در دستور کار است.
وی ادامه داد: از پارسال تاکنون اجرای سامانه های نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی خراسان رضوی صورت گرفته و 12 هزار هکتار از این عرصه هم اکنون با همین سامانه ها آبیاری می شود. بقیه آن نیز به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان جزو چهار استان برتر کشور در اجرای سامان های نوین آبیاری است.
وی بدون اشاره به اعتبارات امسال در این زمینه، افزود: پارسال 1700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در خراسان رضوی از محل بند د تبصره چهار هزینه شده است. پیش بینی می شود امسال 30 هزار هکتار دیگر از کشتزارهای استان زیر پوشش این سامانه ها قرار گیرد.
او سبزوار، بجستان، داورزن، بردسکن و خلیل آباد را از شهرستانهای موفق در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح استان خراسان رضوی اعلام کرد.
90 درصد مصرف آب در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است که اگر فقط 10 درصد آن کاهش یابد دیگر بحران نگران کننده ای در این حوزه وجود نخواهد داشت. خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.