حسین اکبری روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: کتابخانه های کنکوری غیرمجاز در مشهد فعالیت گسترده ای دارند و هزینه های قابل توجه و بیش از 200 هزار تومانی برای در اختیار گذاشتن فضای مطالعه با عنوان کتابخانه از شهروندان دریافت می کنند.
وی ادامه داد: این مجموعه ها فاقد مجوز بوده و فعالیتشان مطابق هیچیک از استاندارهای کتابخانه های عمومی نیست. برای جلوگیری از فعالیت قرائتخانه های غیرمجاز نشستهایی با محوریت اداره کل کتابخانه های عمومی و حضور مسئولان ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دستگاه نظارتی برگزار و ساماندهی این مراکز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به رشد قارچ گونه این مجموعه ها و فعالیت زیرزمینی آنها، این مراکز به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی می شوند تا فعالیت آنها با شرایط کتابخانه های عمومی تطبیق داده شود.
وی افزود: همچنین برای جلوگیری از فعالیت این مراکز مقرر شد آموزش و پرورش در سطح شهر مراکزی برای مطالعه دانش آموزان فراهم کند.
اکبری در ادامه همچنین گفت: در قالب برنامه ششم توسعه مجموع اعتبار برآورد شده برای نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی 442 میلیارد و 200 میلیون ریال است. سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری نیز باید محقق شود.
وی به فعالیت 115 کتابخانه عمومی در سطح خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امسال برای تعمیر، تجهیز، اتمام کتابخانه های نیمه تمام و ایجاد کتابخانه های جدید مبلغ 42 میلیارد و 622 میلیون ریال اختصاص یافته است.
115 کتابخانه نهادی، 87 کتابخانه‌ مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.