مجید پوررضایی روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در جمع خبرنگاران خراسان رضوی را استانی ویژه توصیف و بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی سالانه پذیرای میلیونها زائر است و با توجه به اینکه مشهد دومین شهر بزرگ ایرانی و اسلامی می باشد و تعدد اقوام و حاشیه نشینی هم در آن زیاد است ضرورت کار فرهنگی در آن دوچندان می شود.
وی افزود: انتظار نگاه جدیتری از سمت وزارت ورزش و جوانان به خراسان رضوی در جهت تخصیص اعتبارات وجود دارد که در صورت تحقق این امر حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم با توان و ظرفیت بیشتری فعالیت خواهد کرد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران با فرصت دهی به جوانان می‌توان ظرفیتها و تواناییهای مختلفی را در حوزه سلامت جامعه و کاهش آسیبهای اجتماعی به نمایش گذاشت.
وی گفت: نخستین مرحله 'طرح تقسیم کار سند ملی آسیبهای اجتماعی' پارسال آغاز شد و با توجه به نشست مقام معظم رهبری با سران سه قوه و تاکید ایشان بر کنترل آسیبهای اجتماعی دستگاههای اجرایی مسئول باید با توجه و تمرکز بیشتر به حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی و سلامت جامعه توجه داشته باشند و با توان بیشتری این طرح را ادامه دهند.
'طرح تقسیم کار سند ملی آسیبهای اجتماعی' به عنوان سند ملی در برگیرنده چهار معضل و آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی اجتماعی و حاشیه نشینی است.
پوررضایی افزود: طرح تقسیم کار سند ملی آسیبهای اجتماعی طرحی خانواده محور است که در قالب پروژه ای یک میلیارد ریالی انجام شد. در این طرح تمای اعضای هر خانواده فقط با ارائه یک بلیت می توانند از مجموعه ورزشی و استخرهای زیر نظر اداره ورزش و جوانان استفاده کنند.
وی گفت: طرح دوم ساخت خانه های ورزش روستایی در محله‌هایی است که احتمال اعتیاد در بین جوانان آن وجود دارد. طرح سوم نیز ساماندهی دختران فراری است تا بتوان توانایی خودکفا شدن را در بین آنها افزایش داد.
معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: برآورد این است که با اجرای مرحله دوم که بودجه آن در آینده ابلاغ خواهد شد نگاه وِیژه ای به خراسان رضوی شود. همچنین امید است سازمانهای مردم نهاد با قابلیت و توان مردمی که دارند بتوانند گامهای بزرگی در این حوزه بردارند.
وی گفت: توجه به حوزه جوانان و فعالیت سازمانهای مردم نهاد در سطح خراسان رضوی در شهرستانهای مشهد، نیشابور و تربت حیدریه بیشتر بوده است.
یک میلیون و 617 هزار نفر از جمعیت استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را جوانان تشکیل می دهند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.