اعضای شورای شهر مشهد در نشست روز دوشنبه خود موضوع مخالفت فرمانداری مشهد با مصوبه شورای چهارم مبنی بر تخصیص اعتبار برای زائران پیاده در کشور عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در این نشست گفت: اصلاحات لازم روی مصوبه شورای چهارم در این خصوص انجام و طبق لایحه جدید مقرر شد شهرداری مشهد در چارچوب دستورالعمل وزارت کشور در خصوص مراسم اربعین حسینی اقدام کند.
بتول گندمی افزود: طبق اصلاحات صورت گرفته برای هزینه کرد در مراسم پیاده روی اربعین باید اعتبارات لازم طبق ماده 97 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دولت اخذ شود.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد نیز باید با شناسایی دقیق نیاز زائران از محل اعتبارات دولتی به منظور تامین زیرساختهای لازم برای این مهم اقدام کند. همچنین شهرداری مشهد باید طی مدت 15 روز برنامه اجرایی لازم را در این خصوص برای تصویب به کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارائه دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری در تمام ایام میزبانی خوبی برای زائران این کلانشهر انجام داده است
وی همچنین بر لزوم افتتاح حساب برای جمع آوری کمکهای مردمی و تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در برگزاری باشکوهتر همایش پیاده روی اربعین حسینی تاکید و بیان کرد: همچنین ستاد اربعین شهرداری مشهد باید حداکثر پس از 2 ماه از پایان ماموریت اربعین گزارش مالی و عملکرد ستاد را به شورای شهر ارائه دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص مصوبه جدید تخصیص اعتبار برای ستاد اربعین شهرداری گفت: شهرداری باید برنامه لازم را تهیه و به شورا ارائه دهد.
محمدرضا حیدری افزود: در مصوبه جدید و اصلاحات صورت گرفته هیچیک از ارقام پیشنهادی مصوبه قبلی در شورای شهر تایید نشده و ارقام مورد نظر بر اساس برنامه ای که شهرداری ارائه خواهد داد تعیین خواهد شد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلا همایش مردمی در کشور عراق است و شهروندان عراقی همه ساله با بهترین امکانات سعی در پذیرایی از زائران را دارند. مداخله در این حرکت مردمی و خودجوش سبک و سیاق این همایش ملی را با اختلال ایجاد می کند و نباید اجازه داد حرکت از حالت مردمی خارج شود.
امیر شهلا افزود: کمیته تطبیق فرمانداری مشهد نیز نیز اعلام کرده شهرداری نباید عوارض شهر را خارج از این شهر هزینه کند و بهتر است این هزینه در دهه پایانی صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد هزینه شود.
سرپرست شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: در نجف اشرف از پارسال در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع هشت سوله توسط شهرداری مشهد در دست ساخت است و مراحل پایانی را طی می کند.
محمد آذری افزود: مالکیت این زمین در اختیار شهرداری مشهد نیست ولی بر اساس توافقی که با شهرداری نجف ضورت گرفت مقرر شد این پروزه توسط شهرداری مشهد اجرایی و اگر این اقدام لغو شود قرارداد ما دچار مشکل می شود.
طی نشست شورای شهر مشهد اصلاحات مصوبه تخصیص اعتبار برای ستاد اربعین شهرداری مشهد که مورد اعتراض هیات تطبیق فرمانداری قرار گرفته بود انجام و مصوبه جدید به تصویب اعضا رسید.
اعضای شورای چهارم شهر مشهد بیست و نهم مرداد گذشته در آخرین نشست خود 17 میلیارد و 300 میلیون ریال از بودجه شهرداری این شهر را برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات عراق در اربعین حسینی اختصاص دادند. در نظر گرفتن 200 دستگاه اتوبوس و اعزام هزار نفر از کارکنان شهرداری مشهد برای خدمات رسانی در عراق از تبصره های این مصوبه است که هیات تطبیق فرمانداری مشهد آن را دارای مغایرت قانونی اعلام و به آن اعتراض کرد.
پارسال نیز 40 میلیارد ریال از سوی شهرداری مشهد برای کمک به زائران اربعین حسینی تخصیص یافت.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.