محسن نبی زاده صاحب این مکانیکی در بلوار شهید آوینی مشهد، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هر نوبت 25 تن از بازاریان و کسبه محل، کسب و کار را رها کرده و نماز ظهر و عصر و یا مغرب و عشاء را به جماعت برپا می دارند.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع نماز در اسلام و فضیلت نماز اول وقت و با توجه به اینکه تا نزدیکترین مسجد منطقه بیش از هزار متر فاصله است، از حدود 1.5 سال پیش به این فکر افتادم که نماز جماعت را در مغازه خود برگزار کنم.
وی با بیان اینکه یکی از روحانیان نیز به عنوان امام جماعت نمازگزاران را در برپایی نماز و توصیه های دینی کمک می کند، افزود: علاوه بر کسبه محل، برخی از مشتریان بازار نیز در نمازهای جماعت ما شرکت می کنند.
نبی زاده گفت: یک خانه 100 متری در پشت مکانیکی برای فروش گذاشته شده که با توجه به نبود مسجد در محل، اگر مسئولان فرهنگی برای خرید و تبدیل آن به مسجد اقدام کنند بسیار مفید خواهد بود.
مدیر اجرایی ساخت مساجد شهر مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: فاصله بین مساجد بر اساس ضوابط نباید کمتر از 300 متر باشد و برای ساخت هر مسجد نیز به دست کم 300 متر مربع زمین نیاز است.
محسن گل مشکی ادامه داد: شهرداری برای ساخت هر مسجد، علاوه بر کمک 3.5 میلیارد ریالی، اجرای امور مربوط به پروانه، پایان کار، نظام مهندسی و موضوعات اداری آنها را نیز متقبل می شود.
وی در خصوص درخواست کسبه این منطقه نیز افزود: اگر مومنان و اهالی منطقه در تهیه زمین برای ساخت مسجد اقدام کنند شهرداری نیز به کمک آنها خواهد آمد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.