به گزارش ایرنا، رضا شیران خراسانی پنجشنبه در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد افزود: 120 هزار میلیارد ریال از این مبلغ از محل اسکان و تغذیه و 80 هزار میلیارد ریال نیز از محل سوغات عاید می شود.
وی بیان کرد: منابع مالی در مشهد زیاد است به همین دلیل این شهر به عنوان مرکز موسسات مالی و اعتباری مطرح شده ولی مدیریتی بر منابع وجود ندارد.
شیران خراسانی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موسسات مالی و اعتباری گفت: موسسه مالی و اعتباری ثامن سال 72 شکل گرفت و باید دید در این 25 سال بانک مرکزی کجا بوده که امروزه مردم اسیر مشکلات این موسسه شده اند.
وی تاکید کرد: باید اعتماد سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران و مردم فراهم کرد تا بتوان از گردش مالی و سرمایه در گردش برای توسعه و رونق واحدهای تولیدی استفاده کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین قوانین در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، تولیدی و غیره باید هم راستا باشند و در صورت وجود تعارض در قوانین، به جایی نمی رسیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: منابع و نقدینگی به جای سرازیر شدن به بازارهای کاذب باید به سمت تولید سرازیر شود.
محمدحسین فرهنگی افزود: روش صحیح جذب نقدینگی به سمت تولید با روشی اطمینان بخش باید طراحی و عملیاتی شود.
وی از اختصاص 40 درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن خبر داد و تصریح کرد: این قانون از ابتدای امسال لازم الاجراست.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: قانون اصل 44 تنها مربوط به خصوصی سازی نیست و بسیار فراگیرتر از واگذاری هاست.
حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه در بخش حمایت از تولید ملی در مجلس موانع تولید در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: مشکلات تولید، مشکل کسب و کار حوزه اقتصادی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.