به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: کشورهای اسلامی باید روابط تجاری خود با میانمار را قطع کنند تا جلو مسلمان کشی در این کشور گرفته شود.
وی اظهار کرد: مسلمانان میانمار از بسیاری خدمات اجتماعی، بهداشتی، درمانی و آموزشی محرومند و توسط بودائیان افراطی و ارتش میانمار به قتل می رسند و از خانه و کاشانه خود آواره می شوند.
وی گفت: قتل عام مسلمانان در کشورهای یمن، بحرین، افغانستان و سوریه نیز حاصل اختلاف بین کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام مقیسه همچنین با تبریک عید سعید غدیر خم افزود: غدیر، قلب و نبض تپنده حیات بشر است و در صورتی که پیام غدیر به روشنی دریافت شود، عدالت و حکومت ارزشها در جامعه اسلامی گسترش می یابد.
وی با بیان اینکه محبوب و مطلوب اصلی غدیر، تبعیت از پیام آن است، اظهار کرد: سپردن مسئولیت ها به انسان های توانمند، امانتدار و پاک و حفظ مصلحت اسلام برای جلوگیری از فتنه و اختلاف مذهبی از مهمترین پیام های غدیر است.
وی گفت: در گرامیداشت عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و اطعام مطلوب است اما باید مراقب بود از برخی موارد تفرقه برانگیز و اختلافات مذهبی دوری شود.
امام جمعه سبزوار با یادآوری فاجعه خونین 17 شهریور ماه سال 1357 نیز افزود: شهادت مردم بی گناه در این روز عمق جنایت های رژیم سفاک پهلوی را آشکار کرد.
در این مراسم نمازگزاران سبزوار پس از اقامه نماز جمعه طی راهپیمایی از جایگاه نماز جمعه تا میدان امام حسین (ع) این شهر، نفرت و انزجار خود را از کشتار مسلمانان میانمار اعلام کردند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.