فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیشابور روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بازسازی واقعه غدیر خم با اهتمام نیروی مقاومت بسیج و همکاری دستگاههای اجرایی به صورت نمایش واره میدانی در منطقه ای دو هکتاری با حضور 200 هنرمند به اجرا درآمد.
سرهنگ سیدعلی اکبرحسینی افزود: این مراسم امروز ساعت 9 صبح درانتهای بلوار شهید سردارنورعلی شوشتری جاده باغرود بالاتر از فرودگاه آموزشی نیشابور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
وی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد. کار تحقیقاتی توسط کارشناسان هنری و مذهبی پیرامون روز غدیر خم و اتفاقات پیرامون آن انجام شد و در نهایت این واقعه به عنوان یکی از مهمترین بخشهای تاریخ اسلام و به خصوص تشیع علوی برای هفتمین سال متوالی بار به صورت میدانی در شهرستان نیشابور با اجرای نمایش و بازسازی و به صورت نمادین برگزار شد.
فرمانده سپاه خوشاب هم به خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این برنامه زنده کردن غدیر، استمرار اندیشه ولایت پذیری و ترویج فرهنگ علوی درجامعه است.
سرگرد پاسدار سید ابوطالب حسینی افزود: غدیر مهمترین واقعه اسلام و تعیین کننده ولایت و رهبری در جامعه اسلامی و لازم است پیام آن به خوبی در جامعه تبیین شود.
وی گفت: این مراسم برای نخستین بار در شهرستان خوشاب برگزار شد. عملیات بازسازی این واقعه تاریخی اسلام از سوی سپاه ناحیه و با همکاری مجموعه شهرداری و دستگاههای اجرایی در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان خوشاب برگزار شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین نیز گفت: مراسم بازسازی واقعه غدیر در مسجد تاریخی آق قلعه جوین با اجرای گروههای نمایشی و حضور گسترده مردم نمایش داده شد.
محمد طاهریان مقدم افزود: فعالیت بازسازی واقعه عظیم غدیر از سال 1393در شهرستان جوین آغاز شد و از آن پس هر ساله این آیین انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بازسازی صحنه های غدیر، قرائت خطبه غدیر خم و برگزاری مراسم معرفی امیرمومنان علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام توسط هنرمندان با هدف زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ تاریخی اجرا شد.
سلطان آباد مرکز خوشاب در فاصله 197 کیلومتری و نقاب مرکز شهرستان جوین در 320 کیلومتری غرب مشهد واقع هستند. نیشابور نیز در غرب مشهد 122 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد.
خبرنگاران: سعید صفارائی و حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.