به گزارش ایرنا معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای سمن های فعال زنان خراسان رضوی افزود: دولت اصلاحات زمینه گفت و گوی مدنی و تشکیل سازمان های مردم نهاد را فراهم کرد، که روند رشد این تشکلها در دولتهای نهم و دهم دچار افول شد ولی از سال 92 دوباره فضا برای بازآفرینی سازمانهای مردم نهاد فراهم شد و شاهد رشد و افزایش کمی و کیفی فعالیت سمن ها بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم فرصت خوبی برای رشد تشکلهای مردم نهاد ایجاد شد و فضا از حالت امنیتی و محدودکننده، که تشکلهای مدنی را تهدید کننده می دانستند به رویکرد رشد و توسعه ای تشکلهای مردم نهاد در دولت تدبیر تغییر کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای تعالی و ارتقای کمی و کیفی جامعه مدنی و تشکلهای غیردولتی، افزود: سازمان های مردم نهاد کمک و یاور خوبی برای دولت هستند و باید با برون سپاری فعالیتها به سازمانهای مردم نهاد، زمینه استفاده از ظرفیت سمن ها را فراهم کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: دولت باید این حق را قائل شود که سازمانهای مردم نهاد در کنار رسانه ها نقش دیدبانی را ایفا کنند تا سیاستهای موجود، اصلاح و فاصله های بهره مندی از خدمات بین اقشار جامعه کاهش یابد.
ابتکار با اشاره به وجود آسیبهای اجتماعی در کشور، گفت: باید با برنامه ریزی های درست این آسیبها کاهش یابد که در خراسان رضوی این موضوع به خوبی پیگیری می شود و امروز شاهد افتتاح طرح هایی در استان در این زمینه بودیم.
وی ادامه داد: شکل گیری پارلمان مشورتی زنان در خراسان رضوی اقدامی ارزنده است که برای نخستین بار در کشور اجرایی شده و این طرح به صورت مستمر پایش و رصد خواهد شد.
وی با تاکید بر حضور سازمانهای مردم نهاد در تصمیم سازی ها افزود: دولت بنا دارد صدای مردم و سازمانهای مردم نهاد را بشنود و شوراهای شهری و روستایی نیز باید از ظرفیت تشکلها برای اداره بهتر شهرها و روستاها بهره ببرند.
ابتکار تاکید کرد: شوراهای شهر و روستا باید بیشتر به نهادهای مدنی اهمیت داده و به نظرات سازمان های مردم نهاد در سیاستگذاری های محلی در حوزه های مختلف بیشتر بها بدهند.
نشست هم اندیشی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اعضای سمن های فعال زنان خراسان رضوی در حوزه های کارآفرینی ، محیط زیست و کودکان عصر دوشنبه در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
هم اکنون 940 تشکل غیردولتی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.